بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور، خواستار تجدید نظر وی در نحوه مواجهه با منتقدان شدند.

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 

خدمت جناب آقای دکتر روحانی (دامه توفیقاته)

 

رئیس محترم جمهوری اسلامی

 

سلام علیکم؛

 

انقلاب اسلامی ایران برای تحقق ارزش‌های اسلامی، استقلال و آزادی ملت مظلوم ایران پدید آمده است و رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است که تأمین کننده استقلال و آزادی مشروع ملت بزرگ ایران و مدافع ارزش‌های اسلامی است، از مصادیق آزادی‌ها، آزادی بیان و انتقاد از مسئولان کشور است.

 

منتقدان براساس وظیفه قانونی و شرعی، مواردی را خطاب به جنابعالی و همکارانتان در حوزه‌های اقتصادی مانند توزیع سبد کالا، واردات بی‌رویه اقلام کشاورزی و کالاهای لوکس، در حوزه سیاسی مانند بکارگیری افراد افراطی و فتنه‌گر در بدنه دولت و نیز سیاست خارجی کشور و در زمینه مذاکرات هسته‌ای مانند رعایت خطوط قرمز نظام و منافع ملی مطرح کرده‌اند.

 

متأسفانه جنابعالی به جای استقبال از انتقادات دلسوزانه منتقدان به عنوان حق قانونی آن‌ها در نطق‌های مختلف خود، توهین‌های متعددی را نثار آن‌ها کرده‌اید، توهین‌هایی مانند نسبت دادن کم‌سواد، بی‌شناسنامه، بزدل، صبی یتشیخ، بروند جهنم، تازه به دوران رسیده‌ها، نداشتن عقل سالم، توهین‌هایی که ارتکاب به آن از سوی افراد عادی دور از اخلاق است تا چه رسد به مقامی چون ریاست جمهوری.

 

سوال ما از رئیس جمهور محترم آن است که آیا بیماران صعب‌العلاج، معلولان و نیز جانبازان عزیز که عضوی از بدن خود را در دفاع از اسلام و این کشور عزیز فدا کرده‌اند، باید مورد توهین و تمسخر شما قرار بگیرند و به تعبیر شما چون بدن سالمی ندارد، عقل سالمی ندارند، عزیزانی که به برکات جانبازی آن‌ها این کشور امنیت یافته و افرادی چون ما و شما به پست و مقامی رسیده‌ایم، آیا باید مورد توهین قرار بگیرند؟

 

آقای رئیس جمهور! چه ضرورتی دارد که آنقدر آرای شکننده 7 دهم درصدی خود را به رخ منتقدان بکشید و از آنان بخواهید که مسئولیت‌های خود را ترک کنند و جای خود را به کسانی بدهند که در فتنه یا از فتنه‌گران بودند و یا از ساکتین و از طرفی با این سخنان نظام را در اذهان جهانی متهم به دیکتاتوری نمایید، شما در عمل که همین کار را می‌کنید و کسی از اصولگرایان را باقی نگذاشته‌اید لااقل شعارش را ندهید.

 

جناب‌ آقای رئیس جمهور! آیا روند توهین به منتقدین نقطه پایانی خواهد داشت یا مسیر توهین کردن و سلب آزادی‌های مشروع و شکایت از آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت؟

 

جناب آقای رئیس جمهور! آیا مناسب نمی‌دانید حداقل‌‌ همان برخوردی را که با دشمن شماره یک ملت بزرگ ایران و به قول امام (ره) با شیطان بزرگ یعنی آمریکا داشته و مذاکره برد - برد را با آن‌ها در کمال احترام آغاز کردید و اوباما را مؤدب یافتید، با منتقدان داخلی و ملت بزرگ و مظلوم ایران داشته باشید و به جای توهین و تمسخر به سخنان آن‌ها نیز گوش فرا دهید؟

 

جناب آقای رئیس جمهور، احراز هر پست و مقامی در این مملکت بزرگ مستلزم رعایت شئونی است که همه مسئولان کشور باید آن‌ها را رعایت کنند فلذا از جنابعالی انتظار داریم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای یا توهین و تحقیر، استهزاء منتقدین و اختلاف افکنی میان اقشار مختلف جامعه، به حل مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم عزیز و بزرگ کشور اسلامی بپردازید.

 

منبع :فارس