کلکسیون هنجارشکنی و تحرکات خلاف شرع ارشاد با صدور مجوز تک‌خوانی یک زن در ماه عزا، کامل شد. بساط این ابتذال به ماه محرم هم رسید. تالار وحدت تهران شب‌های گذشته شاهد اجرای اپرایی با مجوز ارشاد بود که با تک‌خوانی زنان همراه می‌شد. مدیران وزارت فرهنگ دولت فخیمه که از همان شروع بنا را بر هنجارگریزی، اقدامات غیرفرهنگی و حمایت از جریانات مبتذل و ضدارزشی در فضای فرهنگی کشور گذاشته بودند، طی این اقدام باورنکردنی حتی حرمت ایام عزای سالار شهیدان را هم نگه نداشتند و با دهن‌کجی به قلب‌های داغدار مردم، بساط توهین و تعدی علنی به شرع مقدس را بر پا کردند.

 

«تک‌خوانی زنان»؛ موضع شاذی که آقای وزیر گرفته بود، اگرچه جنتی معتقد بود به آن «ابتدا» نکرده و بعد از طرح در جراید صرفاً نظرش را گفته، اما عملاً به یکی از سیاست‌های اصلی وزارت‌خانه‌ی تحت امرش تبدیل شد. بررسی رفتار و گفتار مسؤلین ارشاد در سالهای اخیر به خوبی نشان می‌دهد آقایان در این سال‌ها از کوچکترین تلاشی برای ترویج این ابتذال علنی فروگذار نکرده‌اند. مواضع هنجارشکنانه‌ی آقای وزیر و عوامل تحت امر وی در این موارد آن‌چنان در بعضی موارد خلاف عرف و شرع مقدس بود که صدای مراجع عظام تقلید را هم درآورد.

 

این دست اظهارات و مواضع دوپهلو و گاه متناقض از سوی مسؤلین مختلف، در نهایت باعث قبح‌زدایی و هنجارشکنی و البته ترویج این ابتذال در جامعه شد، به نحوی که در فضایی که به یاری سکوت توأم با حمایت ارشاد به وجود آمده بود چندین آلبوم تکخوانی با صدای زنان مجوز گرفت و چند کنسرت مبتذل و مغایر با شئون اخلاقی روی صحنه رفت. به این ترتیب به نظر می‌رسید علیرغم تمام تأیید و تکذیبیه های وزارت ارشادی‌ها؛ موضوع ترویج تک‌خوانی زنان عملاً به یکی از سیاست های مهم این وزارت خانه تبدیل شده است، به نحوی که گویا «ارشاد» مأموریتی مهم‌تر از ترویج تک‌خوانی زنان ندارد. به عنوان آخرین نمونه هم، تک‌خوانی اخیر یک زن در جریان اپرای به اصطلاح عاشورایی؛ بسیار خبرساز شد و خشم مؤمنین و عموم داغداران سرور و سالار شهیدان را برانگیخت.

 

اقدامات هنجارشکنانه‌ی ارشاد در زمینه ی موسیقی منحصر به ترویج تک‌خوانی زنان نبود. علی مرادخانی معاون هنری این وزارت‌خانه، خود از آن جمله کسانی است که عملاً با تشویق و پشتیبانی از این دست آثار، ترویج و انتشار آنان را پیگیری می‌کند. معاون عزیزکرده‌ی ارشاد در حالی مشغول ترویج این دست آثار ضد فرهنگی است، که با تصدی همزمان دو شغل دولتی اثبات کرده قانون ممنوعیت دوشغله بودن شامل «نورچشمی»های دولت نمی‌شود.

 

تحرکات ضدفرهنگی آقای معاون و تشکیلات تحت امر وی اما منحصر به ترویج تکخوانی زنان نیست. در همین روزهای اخیر حضور رسمی آقای معاون در اولین اجرای کنسرت یکی از خوانندگان هتاک و بی‌اخلاق در برج میلاد تهران، باعث برانگیخته شدن دوباره‌ی انتقادات از وی و دستگاه تحت امرش شد. مرادخانی در کنسرت کسی حضور پیدا کرد که با مواضع رادیکال و سیاست زده‌ی خود در سال‌های دوری از مملکت، عملاً خود را تا حد یک شومن و یک بازیچه‌ی جریانات سیاسی پایین آورده بود. به هرحال امروز از هر وقت دیگری روشن‌تر است که آقای معاون ترجیح می‌دهد به جای ترویج فرهنگ و ارشاد اسلامی، مُبلغ ابتذال و اقدامات هنجارشکنانه در حوزه‌ی فرهنگ و موسیقی باشد.

 

به اعتقاد کارشناسان، دشمنان این مردم که از عمق ارادت و دلبستگی مردم به فرهنگ و شرع مقدس اسلام با خبرند، می‌کوشند تا با نفوذ در دستگاه های سیاست‌گذار کشور و با تدارک هجوم تمام عیار فرهنگی؛ آنها را از آداب و اعتقادات چند هزار ساله‌ی خود منصرف کنند. به این ترتیب آن ها امیدوارند تا با تبلیغ و ترویج فرهنگ منحط غرب در کشور، زمینه‌ی حضور و اثرگذاری مجدد خود را بر امورات و سرنوشت این مردم فراهم کنند. بنابراین آن ها سخت در تلاش اند تا با تقویت عناصر وابسته در درون دستگاه های سیاست گذار فرهنگی کشور، و با حمایت علنی و تمام نما از آثار هنجارشکن و مبتذل فرهنگی، نفوذ فرهنگی خود را گسترش دهند.

 

بدون تردید وقوع این دست اتفاقات و صدور مجوزهایی از این دست از سوی ارشاد و دیگر دستگاه‌های وابسته به دولت، زمینه‌ساز «نفوذ» اجانب و ترویج‌گر باورها و کردارهای منحطی است که می‌رود تا آثار تمدنی چند هزار ساله را در معرض نابودی قرار دهد. مسؤلین دولتی دانسته یا ندانسته در حال زمینه‌سازی برای نفوذ «فرهنگی» به کشور هستند که دشمنی آن با اعتقادات و عزت مردم سرزمین آریا قدمتی به وسعت تاریخ دارد. کارشناسان معتقدند آقایان با اصرار روی این دست اقدامات خلاف شرع خود، عملاً در زمین دشمن بازی کرده و در حال تکمیل پازل شوم آن ها برای تحقق رؤیای «نفوذ» به کشور هستند.

 

تک‌خوانی با صدای زن، آن هم در ماه عزا، فاجعه‌ی بی‌نظیری است که قلب میلیونها مسلمان آزاده در سراسر کشور را جریحه‌دار کرده است. مردمی که از توهین ها و هتک حرمت های متعدد حضرات مسؤلین ارشاد به تنگ آمده اند و از وقوع این مصیبت اخیر سخت خشمگین اند. مسؤلین ارشاد که پیشتر نشان دادند کمترین اعتنایی به اعتقادات دینی و نظرات حضرات علما و مراجع عظام تقلید ندارند، با صدور مجوز اخیر برای اجرای موسیقی با خوانندگی یک زن در ماه حرام عملاً لجاجت و عناد خود را با باورها و تقیدات مردم این سرزمین به نمایش گذاشتند. بی تردید و با توجه به کارنامه ی سیاه هنجارشکنی ها و دهن کجی های مکرر مسؤلین ارشاد به شرع مقدس، باید منتظر واکنش قاطع و روشن علما و مراجع قم ماند.