هنوز همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دانشگاه‌ها بر جلوگیری از برگزاری مراسم و اردوی مختلط دانشجویی تاکید کردند؛ اما روز گذشته شوی لباس دانشجویی به صورت مختلط با حضور دانشجویان دختر و پسر در تالار فیروزه دانشگاه بیرجند برگزار شد، دخترانی که وضع ظاهری و حجاب آنها مناسب شان یک دانشجو نبود.

 

در این مراسم علاوه بر مختلط بودن دانشجویان و وضع نامناسب حجاب و عفاف، از آهنگ‌های حرام و با خوانندگی زن نیز استفاده شده است.

 

نکته قابل توجه درباره برگزاری این مراسم علاوه بر اینکه در ماه محرم، ماه غم و عزای اهل بیت(ع) برگزار شد، برگزاری این مراسم چند روز بعد از تاکیدات رهبر انقلاب به مسئولان دانشگاه‌ها مبنی بر عدم برگزاری مراسم و اردوی مختلط دانشجویی است.

 

رهبر انقلاب در دیدار روز 20 آبان ماه خود با روسای دانشگاه های کشور گفتند که «شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما به‌دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم. مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه می‌کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.»

 

برگزاری این گونه مراسمات در دانشگاه بیرجند سابقه دارد و سال قبل هم شوی لباس در دانشگاه بیرجند با عنوان «شوی مد لباس عروسی بانوان» برگزار شد که به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه این موضوع را بررسی و پیگیری نکردند، برگزاری شوی لباس عروس با واکنش تند تشکل‌های دانشجویی مواجه شد.

 

به نظر می‌رسد با وجود تاکیدات فراوان رهبر انقلاب مبنی بر عدم برگزاری اردوی مختلط دانشجویی و کنسرت در دانشگاه ها، اما مسئولان استانی و دانشگاهی خراسان جنوبی برگزاری این گونه مراسمات که می تواند باعث ناهنجاری‌هایی در آینده شود برای آنها مهم نیست و موضوع را قابل پیگیری نمی‌دانند، چراکه پیش از این نیز یک فستیوال کویرنوردی مختلط، کنسرت موسیقی با رقص و غیره در دانشگاه های بیرجند انجام شده است؛ اما پیگیری مناسبی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

 

اکنون جای سوال دارد که برگزار کنندگان این مراسم از کجا مجوز برگزاری مراسم را گرفتند؟ مگر می شود بدون مجوز در محیط دانشگاهی جلسه ای برگزار کرد.