حجت الاسلام علیرضا سلیمی،نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع وخیم فرهنگی و مصادیق بدحجابی در جامعه گفت: عفاف و حجاب دو موضوع به هم گره خورده هستند؛ برخی دنبال این هستند که القا کنند که عفاف و حجاب دو مقوله از هم جدا هستند و واقعیت این است که حجاب زمینه ساز عفت است.

 

وی افزود: مقدمه و لازمه برای عفاف همان حجاب است و بی توجهی به حجاب و قائل بودن به اینکه صرفا عفاف امر ستودنی است غیرقابل قبول است.

 

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: متأسفانه قانون عفاف و حجاب در دولت های مختلف مورد غفلت قرار گرفته است و این یکی از نواقص بزرگی است که در طول سالیان گذشته با آن مواجه هستیم و آن اینکه علی رغم تصویب قانون دولت ها در اجرای آن تمکین نمی کنند.

 

وی اظهار کرد: امروز برخی از پایگاه های نام و نشان دار برای زیر سوال بردن عفاف و حجاب در کشور ما تلاش خود را مضاعف کردند این ها به دنبال این هستند که ایران را به سمت آندلسی کردن ببرند لذا نباید در مقابل این پایگاه ها که بذر تضعیف ایمان در وجود جوانان را می پراکنند کوتاه آمد.

نماینده مردم محلات گفت: اقداماتی که کاملا سازمان دهی شده برای تضعیف ایمان جوانان صورت می گیرد و گاهی برخی بی تفاوتی ها آنها را جری تر می کند بر همین اساس این پذیرفته شده نیست که در مقابل این اقدامات ساده اندیشی کنیم.

 

امروز متأسفانه برخی به موضوع عفاف و حجاب سیاسی نگاه می کنند درحالی که این موضوع از اصول دین ما است، و نباید این گونه مسائل را دستاویز اهداف سیاسی قرار داد که این کار ظلم به نظام جمهوری اسلامی، مردم و دین مبین اسلام است و اولیاء دین قطعا نمی توانند در مقابل این مسائل راضی باشند و ما باید تمام تلاشمان را در راستای رضایت ائمه دین، پیابر اکرم مبذول کنیم تا نکند ما پاسخی در مقابل آنها نداشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از بن دندان به حجاب اعتقاد دارند و عفاف را امری ضروری می دانند و نباید کاری کرد تا با اهداف سیاسی افرادی که به این مسائل اعتقادی ندارند، جولان بدهند