همزمان با هفته گرامی داشت عفاف و حجاب نمایشگاه مد و لباس اسلامی-ایرانی به همت جمعی از طراحان و دانشجویان رشته طراحی و دوخت دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در قزوین برپا شد.

در این نمایشگاه که با محوریت عفاف و حجاب و با شعار ‘خانواده ایرانی ، مصرف کالای داخلی’، به پیشنهاد بنیاد عفاف و حجاب و به همت جهاد دانشگاهی برپا شده است آموزش دوخت چادر آموزش، نمایش انواع مانتو، پالتو، مقنعه و روسری های برگرفته شده از پوشش جدید اسلامی ایرانی در معرض دید عموم قرار داده شده است.

دانشجویان و طراحان لباس قزوینی در آثار فاخر به نمایش گذاشته شده علاوه بر داشتن نمادها و المان‌های ایرانی اسلامی از خط نستعلیق، گلابتون دوزی و طرح‌های ویژه قزوین منطبق با سلیقه مخاطبان به ویژه جوانان استفاده کرده اند که این بر زیبایی طرح ها افزوده است.

این نمایشگاه با هدف ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک اسلامی، زمینه سازی برای کشف و یا ظهور استعدادها و خلاقیت های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و توسعه صنعت پوشاک با ارائه الگوی اسلامی ایرانی دایر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از 22 تا 25 تیر ماه از ساعت 10 صبح الی یک بعداز ظهر و عصرها 17 الی 20 جهت بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) واقع در محل بوستان هشت بهشت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین واقع مراجعه کنند.

همچنین طراحان حاضر در نمایشگاه در صورت تمایل و سفارش علاقه مندان سفارش دوخت مانتو را خواهند پذیرفت.

بی شک نمایشگاه مد و لباس محلی مناسب برای ارائه طرح‌ها و الگوهای بومی و محلی است لذا باید از الگوها و طرح‌های لباسی که اصول و قواعد ایرانی و اسلامی در آن‌ها رعایت شده است، حمایت کرده و برای ترویج استفاده از این نوع لباس‌ها در جامعه تبلیغات گسترده‌ای انجام داد.