جشن بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و همایش روز دختر در فرهنگسرای بانو قزوین برگزار شد.

دکتر فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه دختر در دین اسلام اظهار کرد: در دین اسلام برای دختران هویتی ارزشمند وجود دارد در حالی که در بسیاری از تمدن های دیگر نظیر تمدن ایران، یونان و رم کهن و همچنین فرهنگ جزیره العرب قبل از اسلام، دختر هیچ جایگاهی نداشت.

وی افزود: خداوند با اعطای حضرت فاطمه زهرا(س) نشان داد که باید برای دختران نیز باید به مانند پسران ارزش قائل شد.

نیلچی زاده ادامه نسل پیامبر را از دامن حضرت زهرا دانست و گفت: پرچمداران و ادامه دهندگان راه پیامبر از دامن بانوی اسلام پرورش یافته و تاکنون نیز ادامه دارد.

کارشناس امور خانواده با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت معصومه(س) به نام روز دختر تصریح کرد: آن حضرت از فرزندان شاخص امام موسی کاظم(ع) از لحاظ علم، تقوا، بصیرت و همراهی با امام زمان خویش بود.

وی ادامه داد: حرکت حضرت معصومه(س) برای پیوستن به امام رضا(ع) به مانند حرکت احیاگر حضرت زینب(س) بود و مسلمانان بسیاری در طول این حرکت با سیره اهل بیت و ولایت امام رضا(ع) آشنا شدند.

نیلچی زاده وظیفه دختران را در جامعه اسلامی بسیار مفید و موثر و فعال دانست و عنوان کرد: دختر بودن نه تنها رنج نیست بلکه گنج بزرگی است که باید آن را قدر دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دختران تاکید کرد: صیانت از پاکی های یک دختر از مهمترین اصول مورد تاکید است که باید در کنار فعالیت موثر و پویا در جامعه به آن اهمیت داده شود.

وی افزود: دختران مسلمان باید به سمت حیا، عفاف، حجاب و هنر مستورگی حرکت کنند و از الگوهای بی نظیری چون فاطمه زهرا(س) و فاطمه معصومه(س) را بیاموزند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ترویج بی بندوباری در جامعه گفت: حفظ مهارت و زیبایی دختر بودن توسط دختران در کنار رعایت حریم حیا و عفت آن هم در شرایطی که دشمن درصدد ترویج برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بی‌حیایی امری بسیار مورد تاکید است.

نیلچی زاده در پایان توصیه کرد: باید بانوان و دختران در این شرایط که دشمنان در گمراهی قوی می‌شوند خود را قوی و نسبت به رعایت حیا اهتمام بیشتری داشته باشند.