زن، انسانی است با والاترین ارزش ها
عفت زن در تمامی ادیان چون سایه ساری است که او را از گزند و آزارهای جسمی و روحی بیماردلانی حفظ می کند که هدف اصلی شان لکه دار ساختن شرافت زنی است که از بهترین مخلوقات است.

عفت برای زن چون واژه نابی است که نوشیدن آن حلاوت و شیرینی ای فراتر از مادیات و دنیای مادی را به همراه دارد و آرامشی بی مثال را به زن می بخشد. 

دخت پیغمبر، فاطمه زهرا (س) اقیانوسی بی انتها از عفت و تقوا را در خود شکوفا کرد، او که به باور عمیقی درباره شأن و ارزش زن رسیده بود و پاکدامنی اش از او فرشته ای ساخته بود؛ برگزیده ای که در دنیایی مادی و در کنار تمام بدی‌ها و خوبی‌ها زندگی می کند، آری فرشته شدن روی زمین بسیار سخت‌تر از فرشته شدن در آسمان هاست. 

دختران امروز که مادران آینده اند باید زندگی را در پناه اسلامی ناب و پیروی از باورهای بانویی بیاموزند که بهترین زن جهان و برترین الگوی زن مسلمان است و زندگی کنند به دور از تمامی حاشیه هایی که دشمنان برایش ساخته اند، درس بخوانند، در اجتماع نقش آفرین باشند و از همه مهم تر به بلوغی فکری و شکوفایی درونی برسند.

دنیای مدرن امروز در کنار آسایش و امکاناتی که با خود به ارمغان آورده است، زمینه ساز مشکلاتی نیز بوده است که عده ای از گزند آن مصون نبوده اند، البته پایه های سست ایمان از مهم ترین دلیل برای فراموش شدن حرمت و تقوا در زن می باشد.

تقابل دو جنس زن و مرد در کنار یکدیگر می تواند زمینه ساز شائبه هایی در جامعه باشد اما عفت زن چون زنجیری است که می تواند در مقابل تمام قدرت های مادی دنیا بایستد و فریاد بزند این منم، زن شرقی یا اصلا زن غربی و در یک جمله این منم زنی مسلمان که الگوی من فاطمه زهرا (س) است و بهای من به اندازه تمام مادیات دنیا و بی ارزشی ها نیست.

من زن مسلمانی هستم که ارزش هایم را باور دارم و به حقیقت درونم پی برده ام و گوهر وجودم را به قیمتی کم بها نمی فروشم. 

شهید مطهری تقوا و عفاف را در زن، با ارزش، عزیز و گرانبها و برای مرد، مانع بزرگی می داند و می گوید، "دنیای امروز کاری کرده است که مرد عیاش این قرن نیازی به تشکیل حرمسرا با آن همه خرج و زحمت ندارد، برای مرد این قرن به برکت تمدن غرب همه جا حرمسرا است و مرد این قرن برای خود لازم نمی داند که به اندازه هارون الرشید و فضل بن یحیی برمکی پول و قدرت داشته باشد تا به اندازه آن ها جنس زن را در نوع های مختلف و رنگ های مختلف مورد بهره برداری قرار دهد.

برای مرد این قرن، یک اتومبیل سواری و اندکی درآمد کافی است تا آنچنان وسیله عیاشی و بهره برداری از جنس زن را فراهم کند که هارون الرشید هم در خواب ندیده است، هتل ها و رستوران ها و کافه ها از پیش تر آمادگی خود را به جای حرمسرا برای مرد این قرن اعلام کرده است و متأسفانه باید بگویم آن که هم دیروز و هم امروز بازی را باخته است، موجود خوش باور و ساده دلی است که به نام جنس زن معروف است". 

این روزها عفاف دختران به اندازه پوشش آنها شده است و دلبری و دلربایی ملاک ارزش هایشان گرچه هستند زنانی که عفت شان را بالاتر از جانشان محافظت می کنند و عفت آن ها بهایی نیست اندک برای گذران لحظات مردانی که این روزها سرشان شلوغ شده است شاید هم جیب شان پر پول! 

این روزها هستند زنانی که عفت را به فروش گذاشته اند و زنانی که دلایل غیر منطقی خود را برای فروش پاکدامنی شان دارند اما زنانی هم هستند که با تمام مشکلاتشان و شانه هایشان که زیر بار سنگینی دنیا شکسته شده است عفت خود را به بهای اندکی در تاراج فرومایگان قرار نداده اند.

در سرزمین من هستند دخترکانی که از کودکی در آغوش شیرزنانی پرورش یافته اند و آموخته اند بهای زن را قیمتی نیست. 

این روزها هستند زنانی که شأن و انسانیت خود را باور دارند و از دامان همین فرشتگان عفیف زمینی است که مردان بزرگ به عرش کبریایی می رسند.

الماس هایی که سختی روزگار آن ها را تیره کرده است اما ایمانشان جلای وجودشان است و به همین دلیل است که نور وجودشان را می بینیم. 

این روزها راهپیمایی می‌گذاریم، همایش و سمینار و کارگاه برگزار می کنیم کتاب‌های مختلفی از نویسندگان مختلف به چاپ می رسد تا عفت گوهر ناب انسانیت که در جان زنان جای دارد شناخته شود اما مهم ترین نیاز جامعه ما شناختن اسوه عالمی است که نامش کوثر نبی، زهرای مرضیه است تا دخترکان ما از کودکی بیاموزند عفت و حجاب معذوریت نیست و محدودیت معنا نمی دهد بلکه حجاب و عفاف زن ارزشی است که با صدایی بلند تمام بی ارزشی ها را نفی می کند و به تمام مردان عالم می گوید زن انسانی است با والاترین ارزش ها و زنان امروز ما تحصیل می کنند، کار می کنند، با افتخار در اجتماع حضور دارند و با حیا و عفت‌شان تو گوشی محکمی هستند برای تمام بی عفتی ها.

  

گزارشی از : نازیلا انصاری پور