سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معادله کاملاً روشن است؛ در سینمای جمهوری اسلامی ایران کسی حق ندارد اپوزیسیون نباشد. در این سینما، مخالفت با حاکمیت نه تنها یک پُز روشنفکری به حساب می‌آید، بلکه به یک واجب عینی تبدیل شده

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» - علی مرادخانی؛

عجیب است!

کمکوکوک

در نظامی که مزین است به نام جمهوری اسلامی ایران و در مملکتی که مردمش تا پای جان به محکمات اعتقادی خویش معتقد هستند. عده ای با نام پر طمطراق بازیگر هر چه در شأنِ دونِ خودشان است را به نام مردم به انجام می رسانند تا به قول خودشان خوب نمایندگانی باشند برای ممکلت! اصلاً بگذارید اخبار چهار روز اخیر سینمای کشور را از نظر بگذرانیم.

- بازیگری که در جشنواره قبلی با پوشش قبلی خود که بی شباهت به لباس سنتی زنان یهود نبود، خبرسازی کرده بود، این بار و در حاشیه جشنواره کن، به سوی رئیس فستیوال دست دراز می کند و با ذوق و شوق با او دست می دهد، و خب طبیعی است که او هم کار را به سمت روبوسی می برد و لیلا حاتمی هم که...!

ادامه مطلب...


      

2تن از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون در یک پارتی شبانه دستگیر شدند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، شامگاه پنجشنبه در یکی از خانه های شمال تهران پارتی برگزار شد که سر و صدای زیاد آن موجب شد تا همسایگان با پلیس تماس بگیرند.

ماموران پلیس پایتخت پس از حضور در محل نسبت به دستگیری افراد حاضر در این پارتی اقدام کردند که در میان دستگیرشدگان 2 تن از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون به نام های «ه - ت» و «م - ک» نیز با وضعی نامناسب به چشم می خوردند.

دستگیرشدگان شب گذشته را در بازداشت به سر بردند و طبق روال قانونی تحویل مراجع قضایی می شوند.

از این افراد 18 بطری مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است.

منبع: جام جم




      

دبیردفتربانوان جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: انتصاباتی مانند هراتی در دانشگاه آزاد به معنای چراغ سبز به جریان های معاند و مخالف نظام برای ایجاد فتنه ای شبیه فتنه سال 88 است.

رضوانه جمیلی، دبیر دفتر بانوان جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در گفتگو با«خبرگزاری دانشجو»، درباره انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد گفت: انتصاب هراتی به عنوان مدیرکل مرکز اسناد قبل از آنکه یک انتصاب باشد یک حرکت ژورنالیستی و انتخاباتی است؛ انتصاب افراد معلوم‌الحال مانند هراتی در دانشگاه آزاد که سابقه طولانی در مخالفت با تفکرات امام خمینی دارند از 3 دیدگاه قابل بررسی است نکته اول اینکه به هر حال نگاه کلان دانشگاه آزاد به این گونه افراد یک نگاه مثبت است و شاید دانشگاه از مواضع اولیه و انقلابی خود عدول کرده است و ترجیح می‌دهد به جای همکاری و هم قطاری با انقلاب اسلامی مشی متفاوت را همچون فتنه 88 تجربه کند.

وی در ادامه افزود: نکته دوم این است که این‌گونه انتصابات به معنای چراغ سبز به جریان‌های معاند و مخالف نظام برای برای کسب حمایت آن‌ها در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان، و یا کسب حمایت به منظور ایجاد فتنه‌ای شبیه فتنه سال 1388 است.

دبیر دفتر بانوان جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی ادامه داد: نکته سوم این است که بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه آزاد این‌گونه انتصابات را بدون اطلاع و رصد صورت انجام داده‌اند که هرچند این موضوع دور از ذهن است اما در صورت واقعیت نیز امری ناصواب است و خطری بزرگ چرا که در محیط حساسی مانند دانشگاه آزاد باید انتصابات به گونه‌ای باشد که خدایی نا کرده افراد معلوم‌الحال بر دانشجویان که امانتی در دست مسئولان هستند مستولی نشوند.

جمیلی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی‌ها قصد دارند با منتقدین برخورد پادگانی داشته باشند در پایان اظهار کرد: در محیط آکادمیک برخوردهای ضربتی و پادگانی نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و آن‌هایی که به دنبال این مشی هستند باید بیشتر مراقب اعمال خود باشند چرا که دانشجویان بنایی بر سکوت ابدی ندارند




      

گشت ارشاد می‌گردد در خیابان‌ها و با کسانی که پوششان خوب نیست و بهتر بگویم پوششان جا یا جاهایی را نپوشانده، برخورد می‌کند؛ آخر عزیز من این گشت ارشاد چه ربطی به صاحبان فرهنگ دارد؟ یعنی منظورتان این است که صاحبان فرهنگ هرچه دلشان خواست بپوشند ... گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو» نخود آش ـ دیشب موقع خوابیدن به خانم والده گفتم شناسنامه‌ام را بگذارد در کیفم که فردا به عنوان منتقدِ بی‌شناسنامه محسوب نشوم و بتوانم طنز بنویسم. اصلا این حرف آقای رئیس جمهور خیلی معقولانه است. آدم بی‌شناسنامه در واقع وجود خارجی ندارد و کسی هم که وجود خارجی ندارد قطعا نمی‌تواند از دولت که این همه خوب و جدی در عرصه دنیا وجود دارد، انتقاد کند. از همین رو شناسنامه‌ام باید همراهم باشد که به معدوم بودن محکوم نشوم!

در واقع الزام شناسنامه‌دار بودن منتقدان یک امر کاملا منطقی است. منطق آن هم این است که همگان مطمئن به وجود خارجی آدمیزاد باشند وگرنه گوینده که مهم نیست، مهم این است که چه حرفی گفته می‌شود. اما کسی که اصلا نیست چه حرفی می‌تواند بزند؟ اصلا آدم وقتی هست، می‌‌تواند حرف بزند چون حرف زدن در واقع خودش یک «هست» است ولی آدمی که در واقع «نیست» که نمی‌تواند «هستی» را «است» کند؟

لطفا دست به گیرنده‌های خود نزنید و به نگارنده هم گیر ندهید! من خودم هم نفهمیدم در پاراگراف قبلی چه می‌گفتم فقط تلاش می‌کردم تا حدی که ممکن است ادای فیلسوف‌ها را در بیاورم که دولتی‌ها بگویند طرف خیلی «باسواد» است. آخر سواد داشتن هم یکی از شرایط منتقدان است. خلاصه‌ حرفم این بود که دولت می‌خواهد به وجود خارجی منتقدان مطمئن شود گرچه در ماهیت نقد تفاوتی نمی‌کند. در حدیث هم آمده که به گفته توجه شود نه به گوینده، اما خب اگر رئیس جمهوری که من آنقدر دوستش دارم می‌خواهد مطمئن شود اعلام می‌کنم، یک شناسنامه خوشگل و قدیمی دارم که هنوز باطل نشده ‌است و از همین رو وجود خارجی دارم.

البته آقای رئیس‌جمهور منظورشان فقط شناسنامه شخصی نبود بلکه نظر به شناسنامه حزبی هم داشتند اما سوالم این است که اصلا چه فرقی می‌کند؟ حالا اگر کسی عضو حزب خاصی نبود، نمی‌تواند انتقاد درستی مطرح کند؟ البته من از این لحاظ هم مشکل ندارم. شناسنامه شخصی که دارم، شناسنامه حزبی هم خود اسمم برایم می‌سازد. الکی که اسم من نخود آش نیست. من نخود هر آشی می‌شوم. امروز هم افتاده‌ام در آش سخنرانی ریاستِ بی‌نهایتِ محترم جمهوری و روی آش هم اضافه بر نخود یک وجب و نیم روغن وجود دارد.

البته آقای رئیس‌جمهور یک پیش شرط دیگر هم تعیین کردند و آن هم این است که هر کس به نام خودش صحبت کند نه به نام دیگری که از قضا من هم همیشه به نام خودم صحبت می کنم البته قبل از آن «به نام خدا» می‌گویم و بعد به نام خودم صحبت می‌کنم.

دیگر بس است، باور کنید من شرایط نقد کردن را دارم وگرنه از بس شرایط برای نقد کردن تعیین می کنند که تنها فرد صاحب صلاحیت برای انتقاد همین آشنای ما، حسام‌الدین آشنا می‌شود. خودمانیم این دولت گاهی از شورای نگهبان هم برای تایید صلاحیت منتقدان سختگیرانه‌تر عمل می‌کند. یعنی اگر یک لیست از صاحبان صلاحیت‌ نقد بدهد، خیال ما و خودش راحت می‌شود! در هر صورت من صلاحیت دارم به جان شما نباشد به جان خودم.

از بس شرایط دست و پا گیر گذاشته‌اند که نفس ما در نمی‌آید، سردبیر هم که دارد چپ چپ نگاه می‌کند که خودت را جمع کن چون مقدمه‌ات از اصل مطلب طولانی‌تر شد، اما من چه کار کنم؟ باید صلاحیت خودم را ثابت می‌کردم.

راستش را بخواهید من تفاوت بین نقد خالی، نقد با مخلفات و نقد منصفانه را نمی‌فهمم چون نقد، نقد است و هر کس هر نقدی دارد می‌گوید، اگر وارد بود که هیچ، اگر وارد نباشد وجدان عمومی ردش می‌کند. در واقع نقد یا وارد می‌شود یا وارد نمی‌شود بگذریم از بعضی که زورشان زیاد است و نقد‌هایشان را به زور هم که شده وارد می‌کنند اما قطعا نقد سازنده با کلاس‌تر است و از همین رو است که آنقدر می‌گویند: «می‌خواهی نقد کنی، بکن، اما نقدت منصفانه باشد.» پس ما می‌گوییم نقدمان سازنده ‌است، شما هم بگویید سازنده‌ است. البته در هر صورت نقد ما منفی نیست. یعنی نمی‌خواهیم بگوییم رئیس‌جمهور حرف بدی زده‌است، فقط می‌گوییم کمی، کم‌دقتی شده‌است.

آقای دکتر روحانی در هفته‌ گذشته فرمودند: «صاحبان فرهنگ به گشت ارشاد نیاز ندارند» از آنجا که فرهنگ مدت‌ها است به عرصه‌ای تبدیل شده که همه صاحب آن هستند، ما نیز خودمان را یکی از صاحبان فرهنگ دانسته و از این بیانات رئیس‌جمهور به شدتِ خیلی زیادی استقبال می‌کنیم و فقط سوالی در راستای این باد مخالف برایم پیش آمده‌است که اصولا کار گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد می‌گردد در خیابان‌ها و با کسانی که پوششان خوب نیست و بهتر بگویم پوششان جا یا جاهایی را نپوشانده، برخورد می‌کند؛ آخر عزیز من این گشت ارشاد چه ربطی به صاحبان فرهنگ دارد؟ یعنی منظورتان این است که صاحبان فرهنگ هرچه دلشان خواست بپوشند (یا به عبارتی نپوشند) ایرادی ندارد، فقط کسانی که صاحبان فرهنگ نیستند مشمول گشت ارشاد می‌شوند؟ یعنی به طور کلی فقط بی‌فرهنگ‌ها باید چیزِ حسابی بپوشند؟

در هر صورت ما که از ترسِ از دست دادن «صلاحیت انتقاد» نه تنها گیر نمی‌دهیم حتی پیشنهاد می‌دهیم زمانش را هم بیش‌تر کنند اما خداوکیلی فقط با این حساب باید برای صاحبان فرهنگ هم شناسنامه صادر شود که اگر گشت ارشاد به آن‌ها گیر داد ثابت کنند که از صاحبان فرهنگ هستند و به راحتی بگویند «عیش... بی فرهنگ خودتی!» حالا روش صدور شناسنامه برای صاحبان فرهنگ باید چطور باشد یک بسته پیشنهادی مستقل می‌طلبد که اگر دولت یا مخاطبان بخواهند می‌توانیم در یک باد مخالف دیگر آن را کار کنیم.




      

آقا جان این روزها دلم میگیرد وقتی چادر مشکی ام را به سر می کنم و در خیابان راه میروم چقدر غریب به نظر میرسم چقدر سنگین است نگاه ها انگار از کره ای دیگر آمده ام . آقا جان نبینم اشکهایت را … آقا تو را به خانم فاطمه زهرا قسم به همه ما جوان ها کمک کن همه ما را به راه راست هدایت کن .

 

خواهر زیبای من مواظب خودت باش

 




      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...