سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ برخی از فتنه‌گران و رئوس فتنه آزادانه راه می‌روند و هر کاری که می‌خواهند می‌کنند، وزارت اطلاعات باید کارهای آنها را رصد کند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی را مهم خواند و افزود:‌ باید تلاش کرد که تولیدات داخلی با کیفیت عرضه شود و مردم را نیز به سمت خرید این تولیدات ترغیب کنیم.


آیت الله جنتی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ، جایگاه فرهنگ را در کشور بسیار بااهمیت دانست و گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ، متعدد و متنوع است که باید همه برای تعالی فرهنگ تلاش کنند.امام جمعه موقت تهران یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های متولی فرهنگ را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و افزود: وجود ارشاد اسلامی در عنوان این وزارتخانه به این معنی است که دست‌اندرکاران این وزارتخانه باید اسلامی فکر کنند و تصمیم بگیرند.وی گفت: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی ضداسلامی چاپ و منتشر شود؛ باید به شدت مراقب بود.
آیت الله جنتی افزود: وزارت ارشاد باید بر تولید و انتشار محصولات فرهنگی نظارت کامل کند و نگذارد ابتذال و فرهنگ غربی و خودکم‌بینی ترویج شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: باید مواظب رشد و تکثیر ویروس‌هایی که موجب تخریب فرهنگ می شود، باشیم و همه باید در این زمینه کمک کنیم.
آیت الله جنتی افزود: اگر مسئولان فرهنگی کار اشتباهی می‌کنند باید تذکر داد و اگر کار خوبی انجام می‌دهند، باید قدردانی کرد.
وی گفت: کارهایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است که آثارش بعدها مشخص می‌شود.
امام جمعه موقت تهران همچنین با قدردانی از اقدامات قوه قضاییه در برخورد قاطع با فتنه‌گران افزود:‌ برخی از فتنه‌گران و رئوس فتنه آزادانه راه می‌روند و هر کاری که می‌خواهند می‌کنند، وزارت اطلاعات باید کارهای آنها را رصد کند.آیت الله جنتی با اشاره به تحولات مصر گفت: نظامیان بار دیگر بر این کشور مسلط شدند، اینکه عده‌ای رئیس جمهور منتخب مردم را کنار بزنند کار درستی نیست، اگر کار خلافی انجام داده است باید عادلانه محاکمه شود.امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحولات اوکراین افزود:‌ اقداماتی که امریکا در اوکراین انجام داد، دودش به چشم خودش رفت و فهمیدند که کارهای ضدمردمی همیشه به نفعشان نیست.

بامطالعه آثارشهیدمطهری نیازهای فکری جوانان برطرف میشود

آیت الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه تهران گفت:معلمان باید بدانند که هر شغل و جایگاهی که در کشور هست، صاحبان آن به دست معلمان تربیت می‌‌شوند و باید پیش از آموزش به پرورش عنایت اشته باشند.امام جمعه موقت تهران افزود:شهید مطهری به‌حق عالمی بود که زبان و قلمش دراختیار اسلام و انقلاب و خدمت به مردم بود،شهید مطهری از خود آثار بسیار خوبی برجای گذاشت که لازم است با نشر آنها جوانان را وادار به خواندن آن کنیم.خطیب جمعه تهران گفت: آثار شهید مطهری حتی برای غیرمسلمانان نیز مفید است ودر آنها طیف وسیعی از موضوعات ازجمله اخلاق، معارف الهی و مسائل قرآنی به‌خوبی تشریح شده است.وی افزود:با تشویق جوانان به خواندن این آثار نیازهای فکری جوانان تأمین می شود.
آیت الله جنتی همچنین با گرامیداشت روزمعلم، مقارن با سالروز شهادت مرتضی مطهری گفت: معلمان ما باید قدر، شأن و منزلت خود را بدانند.
خطیب جمعه تهران اظهار داشت: معلمان باید بدانند که هر شغل و جایگاهی که در کشور هست، صاحبان آن به دست معلمان تربیت می‌‌شوند و باید پیش از آموزش به پرورش عنایت داشته باشند.
آیت الله جنتی گفت: معلمان باید انسان‌های امیدوار،علاقه‌مند به خدا، راستگو، حلال‌خور، حامی مظلوم و دشمن ظالم و همین‌طور،مجاهد فی سبیل‌الله تربیت کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: معلمان باید دانش آموزان را با شرایط روز تربیت و ارزش‌ها را به آنها معرفی کنند وبا معنویتی که به آنها تزریق می کنند مبارزه با زندگی غربی را به آنها بیاموزند.
دبیرشورای نگهبان همچنین با گرامیداشت روزکارگرگفت: باید زندگی مادی‌ کارگر درکنار معنویتش تأمین شود.
وی افزود: کارگران باید در قبال مسائل جاری کشور مسئول باشند و این روحیه همچنان باید زنده نگه داشته شود.آیت الله جنتی همچنین خواستار کرامت کارگران شد و گفت: کارگران رکن جامعه هستند و باید قدر و احترامشان را نگه داشت.آیت الله جنتی در خطبه نخست نماز جمعه تهران به تشریح عواقب اعمال خیر و شر پرداخت و گفت: بدترین عاقبت گناه سلطه شیطان بر انسان است که موجب می شود انسان تحت ولایت شیطان قرار گیرد.به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند که تحت ولایت خدا باشند افزود: افراد تحت ولایت شیطان از نور به سمت تاریکی و ظلمات حرکت می کنند.آیت الله جنتی گفت: افرادی که تحت ولایت خدا هستند، چشم، گوش و قلبشان تحت اراده و فرمان خداست.امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند در قرآن به انسان‌ها متذکر شده است که هیچ گاه خود را تحت ولایت و نفوذ شیطان قرار ندهند.
آیت الله جنتی افزود: افرادی که تحت ولایت شیطان هستند، قلب و دلشان لانه شیطان می شود و در آخرت هم با شیطان محشور می شوند.
امام جمعه موقت تهران با تبریک حلول ماه رجب گفت: سه ماه از بافضیلت‌ترین ماه‌ها در پیش است که انسان می‌تواند با عبادت و استغفار به سمت خدا حرکت کند.آیت‌الله جنتی همچنین با تسلیت سالگرد شهادت مرتضی مطهری، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.




      

در حالی که رئیس‌‌جمهور در مراسم فرهنگی گوناگون امر ممیزی و نظارت و برخورد در حوزه‌های فرهنگی و هنری را زیر سوال می‌برد در مقام دولتی خواستار برخورد با سازندگان فیلم مستند «من روحانی هستم» شدند.

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، در حالی که رئیس‌‌جمهور در مراسم فرهنگی گوناگون امر ممیزی و نظارت و برخورد در حوزه‌های فرهنگی و هنری را زیر سوال می‌برد در مقام دولتی خواستار برخورد با سازندگان فیلم مستند «من روحانی هستم» شدند.

وزیر ارشاد درباره انتشار فیلم «من روحانی هستم» گفت: این فیلم یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است و دستگاه قضایی باید با عوامل آن برخورد کند.

علی جنتی افزود: انتشار فیلم «من روحانی هستم» بدون مجوز و طی مراحل قانونی صورت گرفته است و یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی باید با عوامل تهیه این مستند برخورد کند، اظهار کرد: نباید در جامعه به سمتی پیش برویم که انتشار بسته‌های فرهنگی غیرقانونی رواج پیدا کند.

از سوی دیگر نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران و درباره فیلم «من روحانی هستم»، گفت: این مجموعه که به صورت سی‌دی منتشر شده، با اهداف مغرضانه تهیه شده و قابل پیگیری قضایی است و ما نیز از قوه قضائیه انتظار داریم که پیگیری کند.

رئیس‌جمهور پیش از این چندین‌بار در مقاطع مختلف تأکید کرده که هنرمندان و نویسندگان نیازی به ارشاد و گشت ارشاد و ممیزی ندارند و این خود افکار عمومی است که تشخیص می‌دهد از کدام کالای فرهنگی و فیلم و کتاب استقبال کند یا در انزوا قرار دهد. روحانی این را هم گفته که اجازه دهیم هر چه در دل و اندیشه نویسنده می‌گذرد، روی کاغذ جاری شود.

با این اوصاف- و صرف نظر از مصداق و محتوای فیلم من روحانی هستم- جای تأمل است که چگونه مقامات دولتی پیگیر مجازات عوامل تهیه این فیلم می‌شوند. البته این موضوع در ماجرای پیگیری تذکر و توقیف برخی نشریات منتقد دولت نیز مسبوق سابقه است و حکایت‌ یک‌بام و دو هوا را تداعی می‌کند.

وزارت ارشاد برخلاف برخی سخت‌گیری‌های شدید علیه منتقدان، در قبال برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها و محصولات فرهنگی و هنری و انتشاراتی ضدارزش‌های اسلامی، کاملا ساکت است یا نقش حمایتی ایفا می‌کند.

منبع: کیهان




      
<      1   2      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...