سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افسران - قربانت ، فدُات ، کودتا بکنی ، با ام آی سیکس رابطه بگیری ! ، پولشویی بکنی ! آخرش هم فقط ده سال زندان بری ! بوس بوس !....




      

افسران -  ترکیب 200 عکس شهید در ساخت تصویر مقام معظم رهبری




      

افسران - دلائل نقلی حجاب - قسمت اول




      

دکتر روحانی، رئیس‌جمهور، روز گذشته در همایش هفته محیط زیست در خلال سخنانش درباره محیط زیست به بحث مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها نیز گریزی زد و گفت: تحریم‌ها باید از بین بروند تا سرمایه‌گذار به کشور بیاید و باید سرمایه‌گذاری انجام شود تا مشکل مالی و بانکی و آب خوردن مردم حل شود. لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی مطالبه عموم ملت ایران است؛ اما ارزش و نوع بیان آن در گرو عوامل متعددی است. مردم ایران برای برخورداری از حقوق مسلم هسته‌ای خود که در تعیین جایگاه جهانی آنها در حال و آینده بسیار مؤثر است، هم هزینه‌های گزاف داده‌اند و هم در برابر فشارهایی که از ناحیه دشمنان وارد شد با تمام وجود استقامت کرده‌اند و پیوسته از تلاش مسئولان برای رفع تحریم‌ها حمایت کرده‌اند؛ اما همیشه در کنار این حمایت‌ها به این مهم نیز توجه داشته‌اند که لغو تحریم به هر قیمتی را نمی‌پذیرند؛ از این‌رو با ارج نهادن بر دغدغه رئیس‌جمهور درباره لغو تحریم‌ها یادآوری می‌شود، در زمانی‌که مذاکره‌کنندگان ایرانی در وضعیت ویژه، مشغول گفت‌وگو هستند و طرف مقابل نیز برخلاف تعهداتش هر روز مطالبه مضحک و وقیحانه جدیدی طرح می‌کند، پیوند زدن همه مسائل کشور، از جمله آب آشامیدنی مردم به مذاکرات هم پشتوانه مذاکره‌کنندگان ایران را تضعیف می‌کند و هم زبان و خواسته‌های دشمن را درازتر می‌سازد. امید واهی بستن به مذاکرات نامعلوم و حتی بر فرض منجر به توافق، راه حل مشکلات کشور نیست و بسیاری از کارشناسان نیز همین نظر را دارند، این امید واهی فقط سبب از دست رفتن فرصت می‌شود. نباید با امید واهی به آنچه فرجام نامشخص ??ارد و بیان مطالبی که از نگاه کارشناسی به غیر از توان تغییر فضای روانی برای مدتی اندک، ارزش چندانی ندارد و فقط اراده‌ها را برای حل مشکلات تضعیف می‌کند، دشمن را به ادامه فشار ترغیب کرد. فراموش نشود که چند روز پیش اوباما در گفت‌وگو با شبکه دو رژیم صهیونیستی درباره تحریم‌ها گفت: «تحریم‌ها نمی‌تواند برای همیشه باقی بماند». وقتی که اوباما نیز متوجه شده تاروپود تحریم‌ها بیش از این تحمل ادامه این وضعیت غیرطبیعی و برخلاف خواست جهانی را ندارد و در حال از هم گسیختن است؛ باید درباره آن دقیق‌تر و سنجیده‌تر سخن گفت، به نحوی که فروریزی ارکان تحریم‌ها را شتاب دهد




      

آیت نجفی ،گارگردان تئاترهایی چون "لحظات پیش از تراژدی" و "فردوسی، صدام حسین و رژه مورچه ها در شهر خالی" به تازگی مستندی به نام "صدای بی سرزمین" با موضوع خوانندگی زنان در ایران تهیه نموده که شبکه سلطنتی بی بی سی در  مجله‌ی تماشای خود گزارشی از آن را پخش کرده است.

داستان این مستند، روایت تلاش‌های زن جوانی است که ‌می‌خواهد کنسرتی با صدای زنان برگزار کند و در نهایت در مواجهه با موانع قانونی و برخوردهای دوگانه‌ی مسئولین تصمیم می‌گیرد از زنان غیر ایرانی برای یک کنسرت ایرانی استفاده کند و...

این مستند یقیناً از دوگانگی‌ها و عدم شفافیت چارچوب‌ های موسیقی کشور دست‌مایه‌ی خود را تهیه کرده است، و با ایجاد فضایی عاطفی و نوستالژیک مخاطب را با خود همراه می‌کند. بعید نیست که این فیلم با موضوع مطلوبی که برای شبکه‌های معاند دارد، بزودی توسط یکی از آن‌ها پخش شود. کارگردان کسی است که سال‌ها در ایران به کارگردانی مستند و نمایش مشغول بوده و پس از مهاجرت به آلمان این اثر را تولید نموده است.
مدتی است که خوانندگی زنان در مجامع عمومی، به دغدغه طیفی از تجدید نظرطلبان داخلی تبدیل شده و با استفاده از فضای تساهل و تسامح به یادگار مانده از دوران اصلاحات و نگرش بدون موضع وزیر فرهنگ و ارشاد چندین مورد از این دست اقدامات را نیز به سرانجام رسانده اند. اقداماتی که با موضع گیری شدید علما و قشر مذهبی مواجه شد و وزیر فرهنگ مجبور به عقب نشینی شد.
به راستی دلیل این هجمه و اصرار برای علنی ساختن و قبح زدایی از این موضوع چیست؟ چرا باید خوانندگی زنان در دستور کار تبلیغاتی معاندین قرار بگیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه داشت که پشت پرده بسیاری از این وقایع بالاخص در بعد تبلیغاتی بر عهده فمینیست های داخلی است. افرادی که برپایی مراسم روز جهانی زن برای آنها دارای تقدس وصف ناپذیر است.
زن در فرهنگ اسلامی- ایرانی این سرزمین در معنای جنسیت صرف نیست و نوعی تقدس و تکریم منبعث از باورهای دینی آن را دربر گرفته است. تکریمی که ناشی از نگاه اسلام به این مساله به عنوان محور جامعه اخلاقی است. نگاهی که در آن حرمت زنان اساس یک جامعه سالم محسوب میشود و اندکی خلل در آن سبب سقوط جامعه می شود. نقطه مقابل آن نیز نگاهی است که در دهه های اخیر در غرب و شرق در حال پیشروی است و آن نگرش ابزاری به زن به عنوان یک جنسیت صرف. نگاهی که در ظاهر احترام است ولی در باطن سبب تنزل جایگاه زن به شیئی جنسی برای تمتع افراد هرزه.
قبح زدایی از بحث حیا و تقدس زدایی از مفهوم زن در سال های اخیر بیانگر حرکتی خزنده است که شروع شده و مدیریت آن در دست امثالی قرار دارد که در مجلس ششم با توهین به مقام زنان حتی صدای اعتراض امانی نماینده خانم را هم درآوردند. حرکتی که نتیجه آن از بین رفتن کرامت زنان، خلل در مفاهیمی چون مادری و درنتیجه نابودی سنگ بنای جامعه سالم یعنی خانواده سالم می شود.
در پایان باید به کارگردان این مستند گفت صدای لالایی مادران آسمانی در سرزمین من همچنان جاری است.



      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...