سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افسران - کفاشی که کفش امام زمان (عج) را پینه نمی‌زد!

سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان (عج) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد ، برایم پینه می زنی؟»
سید عرض کرد: آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم. حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد.
پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟»
سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت : قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید !
حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.»
(کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی)




      

افسران - امام خامنه ای «مدظله العالی»:این جنگ نرم شما جوانهای دانشجو افسران جوان این جبهه اید




      

بی فرهنگی سفیران فرهنگی روی فرش قرمز کن / فیلمنامه ای مخدوش و نامطمئن از زندگی خانواده ایرانی

جشنواره کن که سال ها به عنوان محفلی هنری سعی داشت نقشی کاملا مستقل را در انتخاب و معرفی آثاری برجسته به لحاظ کیفی ایفا کند، در این سال ها با افتادن پرده ژست گرایی اش، چهره ای عریان از وجود عنصری راه گشا در جهت سیاست پردازی متولیان رسانه ای را نمایان ساخت، تا آن ها که برای فرش قرمز کن، به دنبال مدل های تازه ای در پوشش و رخسار و آثارشان بودند، حال بدانند که در این میهمانی هر ساله نیاز به چه سیمایی است؛ صورتی رنگ و لعاب یافته از تظاهر به هنرمندی! و لباس هایی بی قید و بند از وجود اخلاقیات و البته اثری که همراستا با بلندگوی رسوا کننده سران فستیوال، دم از نابرابری هایی در وضعیت زندگی مردمان سرزمین خود باشد!

 
حالا دیگر آن ها که همچنان در دل و جان آرزوی کن داشته و خواب فرش قرمز می دیدند، خوب می دانند که در این جشن به ظاهر با شکوه دیگر وجود آثاری استاندارد از لحاظ بافت سینمایی مددکار نخواهد بود و در صورت پایبندی به روایتی انسانی با مولفه هایی سینمایی، با درب های بسته دروازه بانانی روبرو می شوند که تنها گُل هایی را دریافت خواهند کرد که براساس چارچوب های تعریف شده از بالادستی های مروج سبک زندگی باشد. ساز و کاری از انتخاب که می تواند در سال های مختلف بنا به وضعیت رخ داده در اوضاع سیاسی و شرایط اجتماعی به تغییر در آید.
 
برای مثال در ایامی که تظاهرات و گفته های بسیاری مبنی بر آزادی روابط اشخاص در شکلی از همجنس گرایی در جامعه فرانسه نیاز به حمایت رسانه ای فراگیر چون کن دارد، فیلمی کاملا به هم ریخته از لحاظ سینمایی با نام " آبی گرم ترین رنگ است"( یا زندگی ادل) به عنوان اثر برتر مورد تقدیر قرار می گیرد تا نخلی طلایی هدیه ای ناقابل برای فیلمساز تونسی تبار فرانسوی باشد که اجرایی همنوا با ارکستر سردمداران غربی داشته است یا این مجسمه در سال 2007 به اثری رومانیایی با نام " چهار ماه، سه هفته و دو روز" می رسد که به تلاش های سقط جنینی شکل یافته از روابط نامشروع  دختری می پردازد! همان جشنواره ای که زمانی ادعا داشت جریانی برای ظهور فیلمسازانی خلاق و خوش فکر همچون برادران کوئن، امیر کاستاریکا، کیارستمی، داردن ها و تارانتینو بوده است.
 
 
اما نگاهی به آثار انتخابی در این سال ها به خوبی نمایانگر پایه هایی از ترویج نگره ای خاص از نوع تفکری قالب برای جهانیان از سوی افرادی است که خود را متولی سبک نگاه مردم می دانند و جالب این که از 8 فیلم نهایی انتخاب شده در این سال های پایانی کن، نیمی از آن محصول فرانسه بوده و معرف تفکری سازمان دهی شده از مجرای تولیدی هدفمند به سمت خروجی تماشا در ساحل کن است. جایی که فیلم " کلاس" رویه ای در جهت حمایت مدارس فرانسه از مساله بغرنج تبعیض نژادی دارد و در این راه برنده نخل طلا در سال 2008 می شود یا در فیلم " عشق" شاهد ملودرامی خوش رنگ از فداکاری مردی برای انجام قتلی ملقب به اوتانازی یا مرگ آسان هستیم. شرح فیلم "زندگی ادل"، برنده نخل سال 2013 هم که اشاره شد تا بدانیم چگونه فیلمی با نمایش بی پرده ترین صحنه های رابطه جنسی میان دو همجنس باز به این عنوان دست می یابد.
 
امسال هم در شصت و هشتمین دوره از جشنواره کن فیلمی برنده شد که به موضوع پناهندگی می پردازد و می توان تعبیرهایی از آن داشت، بخصوص که گفته می شود این فیلم برگرفته از کتاب " نامه‌های ایرانی" از مونتسکیو بوده و مربوط به اقامت 2 ایرانی با نفوذ در این کشور در زمان لوئی چهاردهم است! ایرانی که سالها سهم خود را از این جشنواره با حضور آثاری شائبه برانگیز از فیلمسازانی چون کیارستمی، مخملباف و قبادی گرفت. سازندگانی که هر زمان اراده کردند تا فیلمی در این سرا داشته باشند، با رویی خوش از سوی روسای کن مواجه شدند.
 
در این جا لازم است به مساله ای مهم در رویکرد جدید دست اندرکاران جشنواره هفتاد و شش ساله کن اشاره شود. در این تحلیل انجام شده به شرایطی از توجه بیشتر سران کن به زنان می رسیم که در انتخاب آثار، حضور در بخش داوران و تبلیغ ساخته هایشان به چشم می خورد تا از این طریق خیلی راحت بتوانند نگاه مدل ساز خود را شکل ببخشند. انتخاب جین کمپیون نیوزلندی در راس داوران جشنواره سال پیش تا حضوری اکثریتی از چهار زن در هیات داوران امسال به علاوه ی افتتاح جشنواره با فیلمی از یک فیلمساز زن گرفته تا انتخاب آثاری زنانه با محوریت ترویج سبک بی بنیاد غربی و یا مظلوم نمایی زندگی زنان شرقی که برای هر یک می توان مثال هایی زد. از حضور ستاره ای چون نیکول کیدمن در هیات داوران سال پیش تا لیلا حاتمی از ایران در این ترکیب و از ساخت و نمایش مستندی در تقدیر بانویی در سینما با عنوان "اینگرید برگمن، از زبان خودش" و یا انتخاب آثاری با محوریت سیمای زن با شمایلی مغرضانه چون " پرسپولیس" .
 
 
امسال هم فیلمی از ایران انتخاب شد که هیچ منتقد حضور یافته در جشنواره فجر گذشته انتظارش را نداشت. " ناهید"، اثری کاملا بی بنیاد در ساختار فیلمنامه و مخدوش در روایت که به مانند سریال های تلویزیونی در شمال کشور به رنج عشقی دردناک می پردازد و به دنبال قصه ای از جدایی زنی است که حالا معضلی از بابت حضانت فرزند برای ازدواج مجدد دارد. مساله ای که به صراحت در قانون دارای راهکار بوده و مطابق ماده واحده قانون اصلاح ماده 1169 برای حضانت چنین فرزندانی ، مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد و پس از آن این اولویت با پدر است و البته در صورت مواردی مانند عدم صلاحیت والدین در نگهداری طفل یا با اعتراض یکی از والدین در نحوه نگهداری، حتی در مدتی که اولویت با پدر یا مادر است، بازهم امکان تغییر صاحب حضانت خواهد بود. حالا چگونه این وضعیت پایدار از زاویه دوربین فیلمساز به شرایطی ناپایدار از وضعیت زن در ایران می رسد، جای تعجب و البته پرسش است! فیلم " ناهید" در رسیدن به چرایی علاقمندی به فرزند و عشقی دوباره سردرگم است و فیلمساز با مطرح کردن بهانه هایی واهی در پی انعکاس نوعی از زندگی نامطمئن برای خانواده ها است؛ شرایطی از تمدید صیغه که راهی نامطمئن برای زندگی است.
 
 
اما مساله ای دردناک تر از انتخاب اثر، در خصوص رفتار و نحوه پوشش شرکت کنندگانی است که خواسته یا ناخواسته به نمایندگی از سینمای ایران در سواحل دریای مدیترانه نفس می کشند. جدای از بحث الگوسازی وجود هنرمند برای مردمان جامعه ای اسلامی که خود نیاز به مقاله ای مجزا دارد، باید به تبعات رفتارهای ناپسند و پوشش های افرادی اشاره کرد که نمی دانند حضورشان در جشنواره های خارجی به مانند گام های ورزشکاران در کاروان المپیک، زیر ذره بین نگاه های بسیاری است و نمایش انواع مدل های مغایر با الگوی شکل یافته از فرهنگ ایرانی جای تعجب دارد. عکس های به نمایش درآمده از تیم اعزامی در آوردگاه کن که با شلوارهایی کوتاه، موهایی افشان و لباس هایی ناراستا با چهره اصیل یک ایرانی معتقد می باشد، جای واکنش های بسیاری بر متولیان امر خواهد داشت و این مساله را باز می گشاید که حالا که بازی را در زمین باختید، در عرصه اخلاق هم با کارت قرمز داوران دغدغه مندی از مردمان با فرهنگ ایرانی دچار نشوید.
 
 
مساله دیگر در باب جشنواره کن در خصوص افرادی است که به بهانه دست یابی به بازارهای بین المللی هر ساله چمدان های سفر را آماده کرده و راهی سواحل زیبای مدیترانه می شوند. در این خصوص به دور از هر گونه پیش داوری، کوچک ترین خواسته می تواند درخواست گزارشی جامع از افراد شرکت کننده ی دولتی در این بازار درباره دستاورد این حضور برای سینمای ایران است. مساله ای که تا به حال صورت نگرفته و امید می رود که با ارائه آماری از قراردادهای منعقده برای فروش آثار به روشنی برای مخاطبین اعلام شود.



      

افسران -  اجازه نمیدهیم




      

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در همایش گردهمایی فرمانداران سراسر کشور ضمن تبریک روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام اظهار داشت: امیدواریم امسال را که مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت نام گذاری کردند با مدیریت و همت شما که نمایندگان دولت در شهرستان ها هستید به خوبی سپری شود چرا که دولت به شما اعتماد کرده و سرنوشت یک شهرستان را به دست شما سپرده است که با عقلانیت و تدبیر امور مناطق را مدیریت کنید.

 

وی ادامه داد: بنده از عزیزانی که من را برای حضور در این مراسم دعوت کردند تشکر می کنم مسائل اختصاصی مرتبط با انتخابات را برعهده معاون مان گذاشتیم که فردا خدمت شما عزیزان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت ها اماناتی هستند که برعهده افراد گذاشته می شوند گفت: مسئولیت فرماندار بودن برای شما و وزیر بودن برای بنده امانت است حضرت علی علیه السلام فرمودند این مسئولیت برای تو یک طعمه نیست بلکه امانت است بنابراین باید دقت کنید که با امانات چه می کنید.

 

وی افزود: امام علی علیه السلام در نامه خود به مالک اشتر فرمودند ای مالک قلب تو لبریز از محبت نسبت به رعیت باشد و به آنها لطف داشته باش و نسبت به آنان مهر بورز نسبت به مردم یک حیوان درنده ای نباش که فرصت مسئولیت را به عنوان فرصتی به عنوان دریدن آنها به حساب نیاوری؛ این نگاهی است که اسلام به مدیریت دارد ما اصولا انقلاب کردیم برای اینکه مدیریت رنگ و بوی اسلامی داشته باشد و با مردم مهربان و خوش خو باشیم چرا که الگوی ما رسول گرامی اسلام است.

 

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم تاالگوی اسلامی در کشور مان پیاده شود تصریح کرد: حکومت در اسلام یک ابزاری برای بهبود وضعیت مردم و تامین امنیت آنان است، مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی بسیار سنگین است حکومت اسلامی حکومتی برای مردم است نه حکومت بر مردم.

 

وزیر اطلاعات افزود: اگر نحوه مدیریت ما به گونه ای باشد که مردم احساس کنند سایه حکومت بر آنان سنگینی می کند بر خلاف حکومت اسلامی رفتار و عمل کرده ایم در  حکومت اسلامی باید به مردم خدمت شود و برای آنان آرامش به ارمغان بیاوریم.

 

وی اظهار داشت: بستر رشد فرهنگی دینی و بالا رفتن ایمان مردم آرامش جامعه است بنده این را از خودم نمی گویم بلکه به عنوان کسی که در مکتب اسلامی درس آموخته ام این را عنوان می کنم.

 

وی تاکید کرد: امنیت گورستانی جامعه را به جایی می کشاند که شمع و چراغ ایمان به سمت و سوی کم فروغی می رود آنچه که ایمان را بالا می برد امنیت همراه با آرامش است باید در نظام اسلامی کار را در چارچوب شرع انجام بدهیم حتی من به دوستانم در وزارت اطلاعات هم گفتم که باید کار اطلاعاتی در چارچوب حلال و حرام انجام شود. دروغی که برای همه مردم حرام است برای یک اطلاعاتی هم حرام است بازی با حیثیت انسان ها و توهین که برای همه مردم حرام است برای تو فرماندار و یک اطلاعاتی هم حرام است ما نمی توانیم به بهانه کار اطلاعاتی و حفظ و حراست انقلاب وارد حریم خلاف شرع بشویم این خود اجتهادی ها جهت شرعی برای ما درست نمی کند.

 

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: بولتن هایی درست نکنیم که در آن دورغ بگوییم تهمت بزنیم و اخبار بی اساس بنویسیم و یک متولی امور را که خوش مان نمی آید فضا را بر روی وی تاریک کنیم همه اینها از دید اسلام نکوهش شده است خدمت به نظام جمهوری اسلامی و اسلام از راه خلاف شرع نمی شود.

 

وی تصریح کرد: بنابراین ما باید کار مدیریت را در چارچوب احکام شرع انجام بدهیم.

 

وزیر اطلاعات رعایت اخلاق را یکی از ضروری ترین موارد برای پیشرفت امور عنوان کرد و در این باره گفت: اگر پایبند دین هم نباشیم و خواستار این باشیم که کار پیش برود باید به اخلاق پایبند باشیم.

 

وی افزود: در حال حاضر ما با مشکلاتی مواجه هستیم 800 هزار بشکه نفت می توانیم بفروشیم که پولش هم دست ما نمی آید بنابراین اداره کردن کشور کار ساده ای نیست طبیعی است که دست شما عزیزان نسبت به حل برخی مشکلات بسته می شود اما روی خوش شما که بسته نشده است بنابراین با روی خوش رضایت مردم را به دست آورید.

 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید جناحی نیست و می خواهد بستر را برای همه فرزندان انقلاب فراهم کند دولت تدبیر و امید قصد ندارد هیچ جناحی را به حاشیه براند یعنی دولتی است که نه اصولگراها را به حاشیه می راند و نه اصلاح طلبان را بلکه برنامه اش استفاده از قابلیت ها و توانمندی ها است.

 

وی تاکید کرد: اگر همه فرزندان انقلاب دست شان در دست هم باشد منافعش برای نظام بیشتر خواهد بود؛ امسال سال همدلی است و هم افزایی نیز ضرورت مهم برای کشور خواهد بود ما با دو تهدید مواجهیم در مقیاس جهانی استکبار به دنبال این است که مسلمانان را به دو قطب شیعه و سنی تبدیل کند البته هر چند تلاش می شود که بحث شیعه و سنی نشود یعنی زمانی که داعش علمای سنی را به شهادت می رساند مشخص می شود که بحث شان فقط شیعه و سنی نیست بلکه سنی – سنی هم است.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در درون جامعه نیز دشمن بازی می کند که جامعه را حال با عنوان مذاکرات هسته ای و یا هر چیز دیگری به یک دو قطبی تبدیل کند؛ باید حرمت ها حفظ شود اقدامات و رفتار و نقد محترمانه به نفع جامعه است و دولت هم استقبال می کند اما سلسله تخریب ها، انحدام حرمت ها و انحدام زمینه کاری دولت با مقتضای سال جور درنمی آید شما فرمانداران باید با مدیریت تان جلوی حرکات دشمن در دو قطبی کردن جامعه را بگیرید.

 

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه انتخابات با تمام برکاتش، چالش هایی هم به همراه دارد ادامه داد: با مدیریت صحیح می توانیم این چالش ها را کاهش دهیم نوعا کسانی که کاندیدا می شوند فکر می کنند اگر روی شاخصه های قومی منطقه ای دست بگذارند می توانند آرای بیشتری را به دست آورند اما مشکلات و چالش ها از همین جا آغاز می شود از همین لحظه اول که جهت گیری افراد به سمت ایجاد چالش پیش می رود باید جلوی آن گرفته شود مسائلی که چالش زا و تنش زا است را باید در نطفه خفه کرد نباید بگذاریم یک مورد به چند مورد افزایش یابد و آن زمان مدیریتش برای نظام هزینه آور خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: باید به گونه ای مدیریت کنیم که انتخابات امسال آزاد رقابتی سالم و در واقع تمام معنا باشد شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و مسائل ضدامنیتی هم به وجود نیاید.

 

وزیر اطلاعات به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه رای مردم حق الناس است اشاره کرد و افزود: ما یک حق الناس و یک حق الله داریم مشروب خوردن، زنا کردن و ... حق الله است و حق الله را ضایع می کند سرقت ضمن اینکه حق الله است حق الناس را هم ضایع می کند.

 

وی ادامه داد: رای مردم حق الناس است یعنی در آن خطا قابل گذشت و پذیرش نیست و این که بار سنگینی را به وجود می آورد همچنین در مسئله تایید صلاحیت ها هم دقت کردن بسیار  اهمیت دارد.

 

وی افزود: بنده به دوستان هم عرض کردم در مسئله تایید صلاحیت ها به آنچه که در پرونده است بسنده نکنند مثلا یک مورد در گذشته داشتیم که 13 مورد در پرونده اش بود وقتی بررسی کردند تمام 13 مورد خلاف بود؛ یک شورای تعیین صلاحیت تعیین کردیم در آنجا یک روحانی متدین غیرخطی گذاشتیم و به وی گفتم که جواب فردای قیامت با خودت است بعدا هم گفتم مواردی که در پرونده است و نمی دانید خود طرف را دعوت کنید و با وی صحبت کنید؛ ما نمیتوانیم به راحتی با آبرو و حیثیت افراد بازی کنیم بنده در وزارت اطلاعات برابر آنچه اقتضای شرع اسلام است را انجام می دهم نتیجه هر چه شد هر کس خواست قبول کند و هر کس نخواست قبول نکند.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: متاسفانه به وضوح می بینیم برخی مجموعه ها که دست شان در انتخابات هم دخالت دارد حالت جهت دهی دارند و از همین الان به این دلیل به دنبال جایگزینی برای وزارت اطلاعات هستند ما به آنها می گوییم اهلا و سهلا؛ ما سلامت کار و رضای خدا را جابه جا نمی کنیم.

 

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه آنچه متقضای شرع اسلام باشد را انجام می دهیم ادامه داد: نباید به خاطر گرایش های سیاسی اجازه بدهیم که با آبروی مردم بازی شود اما خدای ناکرده به خاطر جهت گیری سیاسی خاص که یک فرد داشته باشد و بنده نمی پسندم به خاطر این چیزها با آبروی کسی بازی نمی کنم و پذیرای هر چیزی هم هستم ما برای رضای خدا کار می کنیم و این را مهمترین مسئله میدانیم ما این را مبنای کار قرار می دهیم چرا که حفظ حیثیت مومن مهم است.




      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...