سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وی در این عرصه نیز بسیار دقیق و هوشیار بود و تلاش می‌کرد خطوط فاصله اندیشه‌های دینی با اندیشه‌های غیر دینی را که از موضع دشمنی رهزن جوانان و مردم بودند،
پایگاه بصیرت،عبارت زیبایی است که در ادبیات فارسی آمده است: «گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل» البته در موضوع مورد نظر، تردید در فضل پدر نیست و همه طرفداران و معتقدان انقلاب اسلامی به فضل و مقام وپ منزلت شهید مطهری معترف و ایشان را یک اسلام‌شناس برجسته و نظریه‌پرداز انقلابی و آگاه به مسائل زمان خویش می‌دانند. شهید مرتضی مطهری کسی بود که حضرت امام(ره) او را پاره تن خود نامید و آثارش را بدون استثنا مفید دانسته و بر اندیشه پاک و مطهرش مهر تأیید زدند. بصیرت شهید مطهری به‌گونه‌ای بود که انحرافات فکری و تفکرات التقاطی زمان خویش را به‌خوبی می‌شناخت و فریب چهره‌های پیچیده نفاق را نمی‌خورد. مطهری جبهه حق را به‌خوبی می‌شناخت و با تمام توان در مسیر یاری این جبهه باصلابت گام برمی‌داشت و در نقطه مقابل، جبهه باطل را هم با تمام پیچیدگی‌هایی که داشت می‌شناخت و با آن مقابله می‌کرد. شهید مطهری، هم اندیشه‌ ناب برگرفته از تعالیم آسمانی داشت؛ و هم در رفتار و اتخاذ موضع نسبت به جریان‌ها و مسائل، از لغزش‌ها به دور بود. آزاداندیشی و عدالتخواهی، استکبارستیزی و استبدادستیزی مطهری، تماماً بر مبنای دین و عقلانیت اسلامی بود. نقش شهید مطهری در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، به‌گونه‌ای بود که به‌درستی و بحق، ایشان را معلم انقلاب نامیده و سالروز شهادتش را در تقویم رسمی کشور، «روز معلم» نام‌گذاری کرده‌اند. مطهری به دست منحرفانی به شهادت رسید که دم از دین و اسلام می‌زدند. هیچ‌یک از گروهک‌‌های چپگرا و راستگرای التقاطی و وابسته به بیگانه، نه مطهری را تأیید می‌کردند و نه از او دل خوشی داشتند. طرفداران واقعی مطهری، نیروهای متدین، مذهبی و انقلابی و معتقد به اسلام فقاهتی بودند. اما امروز و در دهه چهارم انقلاب اسلامی، همین نیروهای متدین، مذهبی، انقلابی و معتقد به اسلام فقاهتی و پیرو ولی فقیه زمان، با هزاران افسوسی که می‌خورند، پسر را در مسیری متفاوت دیده و شاهد سوت و کف‌های دشمنان، ضدانقلابیون خارج‌نشین و فتنه‌گران برای مواضع و سخنانش هستند. مطهری پدر، جریان‌های انحرافی را به‌خوبی می‌شناخت و با آنان مقابله می‌کرد؛ لکن مطهری پسر، نه‌تنها منحرفان و فتنه‌گران را به‌خوبی نشناخته، بلکه در دام آنان گرفتار شده و در مقام دفاع از فتنه‌گران بر چهره حقیقت پنجه می‌زند. مطهری پدر از لابه‌لای خطوط و نوشته‌های جریان‌های التقاطی، به التقاط و انحرافات فکری آنان پی می‌برد و برای نجات نسل جوان و جویندگان حقیقت، به تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی همت می‌گماشت، لکن مطهری پسر، انحرافات آشکار و توطئه‌هایی چون فتنه 88 را نه‌تنها نمی‌بیند بلکه به توجیه فتنه روی آورده و برای رهایی فتنه‌گران از چنگال عدالت، تلاشی مستمر دارد.
آری، از مطهری پدر تا مطهری پسر فاصله بسیار است. اگر پسر که در دام شیاطین گرفتار شده و به همین دلیل «یوم‌الله 9 دی» را «یوم‌الشیطان» می‌داند؛ به‌دنبال آن است تا فاصله با پدر را بفهمد، کفایت می‌کند در این مطلب تأمل کند که جنس و ماهیت کسانی که این روزها برای مواضعش سوت می‌زنند و هورا می‌کشند با جنس و ماهیت کسانی که پدرش را به شهادت رساندند، چه نسبتی دارند؟ آیا نباید در هنگامه‌ای که دشمنان از ما تعریف می‌کنند به‌درستی مواضع‌مان شک کنیم؟
 شهید مطهری عالمی اهل تفکر و اندیشه و غور در مسائل و معضلات کلان بود؛ اموری که شاید در ظاهر مقوله‌ای به نام دشمن در آن جای نداشته باشد، اما با دقت در حوزه علاقه وی که مباحث و مسائل عمیق فکری و نظری بود مشخص می‌شود که وی در این عرصه نیز بسیار دقیق و هوشیار بود  و تلاش می‌کرد خطوط فاصله اندیشه‌های دینی با اندیشه‌های غیر دینی را که از موضع دشمنی رهزن جوانان و مردم بودند، بسیار برجسته کند تا دشمن از در هم‌ریختگی و غبارآلود بودن فضا برای فریب دادن سوءاستفاده نکند. چنین عالم بزرگی آنجا که باید خارج از عرصه اندیشه و تفکر علیه دشمنان موضع بگیرد به اقتضای موضع صریح و آشکار درباره رژیم صهیونیستی موضعی کم‌نظیر می‌گیرد که عمق تفکر دینی وی در آن آشکار است. حال باید از علی مطهری که فرزند آن اندیشمند بزرگ است، پرسید جای دشمنان نظام و انقلاب در تفکر وی کجاست؟! دوری از بحث عمیق دشمن‌شناسی و توطئه‌های آن که بسیار پیچیده‌تر از ابتدای انقلاب شده، دلیلی بر تعالی شخصیت و تقویت بعد فکری و علمی افراد نیست که دقیقاً نشانه غفلتی بزرگ و گرفتار آمدن در ساده‌لوحی و ساده‌انگاری دشمن‌پسند است. چون موضوع بسیار با اهمیت است این پرسش دوباره تکرار می‌شود که دشمن در کجای اندیشه علی مطهری قرار دارد؟



      

مجوز تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به توهین مجدد به ساحت پیامبر اکرم (ص)، مقابل سفارت فرانسه صادر شد

 

دانشجویان انقلابی در اعتراض به توهین مجدد به ساحت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) و حمایت دولت فرانسه از این اقدام ، در برابر سفارت فرانسه در تهران تجمع می‌کنند.

پیش از این دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تاکید کرده بود اقدامات قانونی برای اخذ مجوز جهت برگزاری این تجمع انجام شده و در صورت صدور مجوز و موافقت مسئولین مربوطه این تجمع اعتراضی مطابق برنامه برگزار می‌شود.

 بر اساس اخبار واصله مجوز تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به توهین مجدد به ساحت پیامبر اکرم(ص) و حمایت دولت فرانسه از این اقدام، مقابل سفارت فرانسه صادر شده است.

این تجمع فردا دوشنبه 29 دی رأس ساعت 15 مقابل سفارت فرانسه در تهران آغاز می‌شود.

 




      

با گذشت چند هفته از اعلام حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انحلال مرکز مخابرات ایران و بازگشت آن به مرکز ملی فضای مجازی، حکم به شورای‌عالی عدالت اداری ابلاغ شده و ریاست این شورا که بر عهده رئیس جمهور است موظف به اجرای این حکم می‌شود و هرگونه سرپیچی از اجرای این حکم محکومیت قضایی در پی خواهد داشت.

 

یه گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، 25 اردیبهشت سال 92، مهدی اخوان بهابادی، رئیس وقت مرکز ملی فضای مجازی طی شکایتی اعتراض خود مبنی بر تصرف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط وزیر ارتباطات را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرد.

 

در آن زمان مهدی اخوان بهابادی، رئیس وقت مرکز ملی فضای مجازی در حالی نام پژوهشگاه ICT را به پژوهشگاه فضای مجازی تغییر داد که شورای عالی اداری اداره آن را به وزارت ارتباطات محول کرده بود.

 

از همین رو اخوان بهابادی با اعلام شکایتی نسبت به رای شورای عالی اداری معترض شد. نتیجه این شکایت پس از گذشت یک سال واندی از سوی دیوان عدالت اداری اعلام و براساس آن تخدی وزارت ارتباطات محرز و مصوبه شورای عالی اداری لغو شد.

 

دیوان عدالت اداری در این حکم آورده بود: به موجب دادخواستی ابطال تصویب نامه شماره 3802/92/206-28/2/1392 شورای عالی اداری متضمن مصوبه مورخ 25/2/1392 شورای عالی اداری را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته اعلام کرده است که:

 

به استحضار می‌رساند عوامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح روز 29/2/1392 با همراه داشتن تصویر تصویب نامه شورای عالی اداری به مرکز ملی فضای مجازی مراجعه و ضمن برخورد نامناسب با کارکنان مرکز، نسبت به تصرف ساختمان و امکانات آن ( از جمله حساب‌های مالی و بانکی) اقدام کرده اند. در خصوص تصویب نامه فوق الذکر نکات ذیل حائز اهمیت است:

 

1. "مصوبه فوق توسط دبیر شورای عالی اداری ابلاغ شده در حالی که طبق قانون مصوبات شورای عالی اداری پس از تایید رئیس جمهور لازم الاجراست و این مصوبه فاقد تایید رئیس جمهور است.

 

2. بر فرض تایید رئیس جمهور، دخالت در ساختار و تشکیلات سازمانهایی که به امر امام خمینی (ره) یا مقام معظم رهبری تشکیل شده از صلاحیت شورای عالی اداری خارج است. با عنایت به موارد فوق الذکر مستدعی است دستور فرمایید نسبت به صدور دستور موقت جهت توقف تصویب نامه شورای عالی اداری اقدام شود".

 

ب- شاکی به موجب دادخواستی ابطال نامه شماره 54928/3- 22/4/1392 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را خواستار شده و در جهت تبیین خواسته اعلام کرده است که:

 

"احتراما، به استحضار می رساند: اخیرا شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، با استناد به مصوبه غیر قانونی شورای عالی اداری که حسب دستور موقت دیوان عدالت موقوف الاجرا شده است، اقدام به وضع مصوبه غیر قانونی به شماره 54928/3 کرده که نسبت به آن معترض بدوا تقاضای صدور دستور موقت وسپس رسیدگی و صدور حکم مبنی بر ابطال آن را دارم.

 

در قسمتی از رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: از آنجا که مرکز ملی فضای مجازی و پژوهشگاه آن مرکز با تصویب شورای عالی فضای مجازی و تایید مقام معظم رهبری (مدظله) ایجاد شده است، شورای عالی اداری طبق بند 1 ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری صلاحیت ورود به اصلاح ساختار و یا هر گونه تغییر و جابجایی در تشکیلات آن مرکز را نداشته است.

 

با توجه به مراتب فوق تصویب نامه شماره 3802/92/206-28/2/1392 شورای عالی اداری در انتزاع موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات از مرکز ملی فضای مجازی و نامگذاری آن به عنوان «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات» و واگذاری آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی که قبلا این رأی به مرکز ملی فضای مجازی واگذار شده بود، مغایر حکم قانون مدیریت خدمات کشوری و خارج از حدود اختیارات شورای عالی اداری تشخیص داده می شود و به استناد بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، ابطال می‌شود.

 

با عنایت به مراتب فوق و ابطال تصویب نامه شماره 3802/92/206-28/2/1392 شورای عالی اداری، مصوبه جلسه مورخ 4/3/1392 شورای گسترش آموزش عالی موضوع نامه شماره 54928/3-22/4/1392 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به تبع ابطال مستند آن ابطال می‌شود.

 

معاون وزیر ارتباطات حکم دیوان عدالت اداری را تکذیب کرد

به فاصله کوتاهی ازانتشار این خبر، برات قنبری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر انحلال مرکز تحقیقات مخابرات ایران را اشتباه خواند و گفت: فعالیت این مرکز به قوت خود باقی است و ادامه می‌یابد.

 

برات قنبری افزود: مرکز تحقیقات مخابرات ایران براساس قانون تاسیس شده و انحلال یا ادغام آن باید براساس قانون باشد. وی ادامه داد: مرکز تحقیقات مخابرات ایران متعلق به دانشگاه تهران و براساس مصوبه شورای انقلاب در زمان وزارت شهید قندی به وزارت پست و تلگراف و تلفن منتقل شد.

 

قنبری گفت: در دولت قبلی رئیس وقت مرکز، ادغام این مرکز را با مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد که از طریق شورای عالی اداری مصوبه‌ای را دریافت کردند ولی این مصوبه با مخالفت رئیس مجلس شورای اسلامی مواجه شد که مجبور شدند مصوبه را اصلاح کنند.

 

وی افزود: مصوبه‌ای که بعدا شورای عالی اداری برای اصلاح مصوبه قبلی داشت مصوبه اخیر را ابطال کرد، دیوان عدالت اداری نیز براساس شکایت مهدی اخوان به عنوان شاکی خصوصی وارد شده که قبل از تشکیل جلسه هیات عمومی وی رای خود را پس گرفته بوده است، بنابراین ورود دیوان عدالت اداری به موضوعاتی که میان دستگاه‌های دولتی است جای بحث دارد. با توجه به اینکه همواره دولت برای اختلافاتی که در زیرمجموعه دولت به‌وجود می‌آید؛ ساز و کار خود را دارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: موضوع انحلال، قانونی نیست و کماکان به عنوان مرکز تحقیقات مخابرات ایران صلاحیت مستقل دارد.

 

حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست

علی اکبر بختیاری، مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در واکنش به این خبر تاکید کرد: وقتی مصوبه شورای عالی اداری ابطال و انتزاع موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات ابطال شده، طبیعی است که موسسه یاد شده به وضعیت سابق باز می‌گردد و زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.

 

شورای‌عالی اداری از اجرای حکم سر باز زد

اکنون با گذشت چند هفته از اعلام حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انحلال مرکز مخابرات ایران و بازگشت آن به مرکز ملی فضای مجازی، حکم به شورای‌عالی عدالت اداری ابلاغ شده و ریاست این شورا که بر عهده رئیس جمهور است براساس قانون موظف به اجرای این حکم می‌شود.

 

با توجه به پیگیری‌های انجام شده قرار بود رئیس جمهور این موضوع را حل و فصل کند ضمن آنکه چندی پیش نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشستی با اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در مورد حکم انحلال مرکز تحقیقات مخابرات توسط دیوان عدالت اداری کشور خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند که این مسئله در داخل دولت است و شخصا در مورد وضعیت انحلال مرکز تحقیقات مخابرات تصمیم می‌گیرند.

 

برهمین اساس در جلسه روز گذشته شورای عالی اداری پس از بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه سازمانی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) مقرر شد مصوبات پیشین شورای عالی اداری در ارتباط با این موسسه لغو و به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دولت، به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود و این امر کاملا برخلاف قوانین کشور است چرا که حکم دیوان عدالت اداری بر همه احکام ارجحیت دارد.

 

به هر صورت اجرای احکام دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع قضایی لازم‌الاجرا بوده و سرپیچی از اجرای آن محکومیت قضایی خواهد داشت و متخلفین احکام  6 ماه تا 5 سال انفصال از خدمت خواهند شد.

 

در این موضوع رئیس جمهور نقشی اساسی دارد؛ چرا که وی هم رئیس شورای‌عالی فضای مجازی است که ادعای مالکیت پژوهشکده ICT را دارد و هم اینکه ریاست شورای‌عالی اداری را بر عهده دارد که رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری مصوبه این شورا را ملغی می‌کند.




      

جنس اظهارات روحانی در جلسه دیروز از جنس همان اظهاراتی بود که ظریف در رابطه با توان موشکی ایران بدون علم و اطلاع ایراد کرده بود.

 

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ مصطفی احمدی روشن که شهید شد، رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام تسلیت شهادت این نخبه و دانشمند هسته ای فرمودند: «رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید.»

 

تاکید بر پیشرفت کشور و نگاه به داخل همواره از سوی دلسوزان اسلام و انقلاب مطرح شده است. رویکردی که این روزها برخی با استدلال های ضعیف به آن حمله می کنند.

 

سخنان احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در دانشگاه تهران که گفته بودند «هزینه انرژی هسته ای از مزایای آن بیشتر است» نیز از این جنس بود. سخنانی که استدلال شاه قاجار در به یغما دادن نفت کشور در سالهای دور را به ذهن متبادر می کند.

 

اگر چه اظهارات دیروز حسن روحانی، رییس جمهور که با تناقضی چندباره و در بی اعتنایی به مسئله اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درونزا مطرح شد واکنش های بسیاری را در پی داشت، اما به نظر می رسد همه مشکلات و سررشته همه این اظهار نظرهای سیاسی عدم توجه به پیشرفت از منظر انقلاب اسلامی و تاکید بر نگاه توسعه گرایانه غربی است.

 

« آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست بلکه به قلب و اراده ما وصل است؛ اگر از آن طرف ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و فلان غنی سازی که به آن نیاز نداریم متوقف کنیم یعنی آرمان ما رفت؟»

 

این جملات روز گذشته در حالی از زبان روحانی بیان شد که بیش از نتیجه یکسال شفاف سازی، محدودیت غنی سازی و چرخاندن پاشنه در تاسیسات هسته ای به خواست آمریکا و متحدانش، نه تنها از شدت تحریم ها نکاست بلکه با تصویب تحریمهای جدید که به تایید وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز رسید، خلاف آنچه روحانی ادعا کرده بود را نشان داد.

 

درک رییس جمهور محترم از مفهوم پیشرفت و توسعه و نگاهی تاسف بار به مسئله انرژی هسته ای در حالی است که این فرآیند علمی، علاوه بر تاییدات رهبر معظم انقلاب فواید فراوانی طی سالهای گذشته برای کشور داشته است و بسیاری از دستاوردهای نوین جمهوری اسلامی در عرصه هسته ای دیگران را نیز خیره کرده است.

 

اگرچه همانطور که در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت شهید احمدی روشن آمده است، حرکت پیشرفت علمی کشور و انرژی هسته ای برخاسته از عزم خلل ناپذیر ملی است و قائم به هیچ فردی نیست، اما از رییس جمهور کشور انتظار می رود تا با تفکیک مدلهای نظری پیشرفت و تجویز و پیشنهاد نسخه بومی و درونزای آن اظهار نظر کند.

 

جنس اظهارات روحانی در جلسه دیروز از جنس همان اظهاراتی بود که ظریف در رابطه با توان موشکی ایران بدون علم و اطلاع ایراد کرده بود.

 

نگاه عزتمندانه کشور و مردم به مسئله توسعه در دوازده سال گذشته گره های بسیاری از کشور گشوده است. با این حال گویا برخی از مسئولین از درک این قدرت روزافزون که برخاسته از عزمی ملی است، عاجزند.

 

واقعیت دیگری که جای بحث دارد این است که آیا آرمانخواه تر از شهدای هسته ای می شناسیم؟ شهید شهریاری که با تمام «قلب» و «اراده» اش برای تولید سوخت بیست درصدی تلاش کرد تا مردم در مقابل بیگانه دست دراز نکنند آرمانخواه تر است یا مشاور آقای رییس جمهور که برای ویزای دانمارک دست و پا می زند و یا مشاور دیگری که با توهین به مردم ایران توان کشور را در تولید قرمه سبزی و آبگوشت بزباش خلاصه می کند؟

 

در این میان به نظر می رسد روحانی با این اظهارات سعی دارد ناکامی دولتش در رسیدن به وعده های خود در پیام های تبلیغاتی را توجیه کند. 18 ماه از آغاز به کار این دولت می گذرد اما کمترین شعارهای روحانی نیز تحقق نیافته است.

 

در روزهای ادعای «آشتی با دنیا» بیش از یکسال است که ایران در سازمان ملل نماینده ندارد، تحریم ها روی تحریم ها سوار می شوند و عربستان با کم و زیاد کردن قیمت نفت، دولت روحانی را که اقتصادخود را نفتی بسته است، با تهدید جدی مواجه می کند. هتک حرمت به مردم ایران نیز از روز آغاز بکار روحانی افزایش یافته است. با این روند هنوز روحانی چشم به آنطرف آب دوخته است




      

دانشگاه آزاد کنسرت رقص برگزار می‌کند؟!

تسنیم: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز اعلام کرده است که فردا یکشنبه کنسرت رقص و موسیقی برگزار خواهد کرد. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی یک نهاد رسمی اعلام می‌کند که کنسرتی به منظور رقص برگزار خواهد کرد. بر اساس آنچه در سایت بلیط‌فروشی این کنسرت اعلام شده، گروهی موسوم به «ژوانا و هرنگ» کنسرت "بیاد ماندنی" "رقص" و "موسیقی" ویژه خانم‌ها برگزار خواهد کرد.

 

بر اساس اعلام این گروه، قیمت بلیط کنسرت مذکور، 50 هزار تومان بوده که با 50% تخفیف، 25 هزار تومان به فروش می‌رود. طبق اعلام گروه فوق‌الذکر، کنسرت رقص و موسیقی در آدرس "تهران-تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین شمالی، دانشکده هنر و معماری، سالن 107" برگزار خواهد شد. 

 

خبرنگار خبرگزاری تسنیم برای اطمینان از صحت آدرس اعلامی برای این کنسرت عجیب، با دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تماس گرفت که بر اساس آن مسئولان دانشگاه برگزاری چنین کنسرتی را در این دانشکده تایید کردند.

 

 

این برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که چنین مراسمی در یک ارگان رسمی برگزار می‌شود. اقدامات و سوگیری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد سالهاست با انتقاد شدید منتقدان روبرو بوده است. بسیاری از منتقدان علاوه بر اعتراض به مدیریت کلان دانشگاه آزاد در چند دهه گذشته، رویکردهای فرهنگی این دانشگاه را در بسیاری از موارد مغایر با فرهنگ و آداب ایرانی اسلامی توصیف می‌کنند. هفته گذشته، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز خواستار تجدیدنظر در شیوه مدیریتی دانشگاه آزاد شده بود.

 

 

برگزاری کنسرت خاص در واحد نهران مرکزی دانشگاه آزاد کذب محض است/ حق شکایت محفوظ است!

روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، توضیحاتی درباره این خبر منتشر کرده است: خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم پیرامون برگزاری کنسرت خاص در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کذب محض بوده و این دانشگاه ضمن رد محتوای خبر منتشر شده، حق شکایت از این خبرگزاری را برای خود محفوظ می داند. دکتر حسین زاده لطفی ریاست واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاداسلامی، ضمن تکذیب خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، این اقدام را وهن دانشگاه و دانشگاهیان و تشویش کننده اذهان عمومی برشمرد و افزود: برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی به طور حتم باید در جلسات هیات رئیسه یا شورای فرهنگی و یا شورای دانشگاه بررسی و مجوز آن صادر شود که تا به امروز در هیچکدام از این جلسات چنین موضوعی مطرح نشده است و خبر برگزاری چنین کنسرتی از اساس کذب و غیر واقعی است.

 

حسین زاده لطفی تاکید کرد: به طور حتم خبرگزاری تسنیم با اغراض خاص خبر مذکور را منتشر کرده چرا که اصول حرفه ای ایجاب می کند این خبرگزاری قبل از درج هر گونه خبری صحت آن را از مراجع معتبر و در این خصوص روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز استعلام گرفته و با اطمینان از واقعی بودن این خبر به درج و انتشار آن اقدام کند.

 

وی در پایان اظهار داشت: صیانت از ارزش ها و اعتقادات اسلامی از اصول غیرقابل انکار و جزء جدایی ناپذیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بوده و تا به امروز چنین برنامه هایی در این واحد دانشگاهی برگزار نشده و به طور حتم در آینده نیز برگزار نخواهد شد.




      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...