سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چادر

جشنواره وبلاگ نویسی

7 ساله بودم. یه خواهر بزرگتر از خودم داشتم که سعی میکردم همیشه مثل اون باشم وقتی چادر مشکیش رو سرش میکرد اونقده دوست داشتنی تر میشد که آرزوم بود یه روز مثل خواهرم چادری باشم چون فکر میکردم دخترا احترام شون ، عزت و بزرگی شون، وقار شون به حجاب و چادریه که سر میکنن

برا همین به مامانم گفتم مامان جون دوست دارم چادر داشته باشم

اولاش مامان می گفت هنوز زوده چادر میپیچه دور پات میخوری زمین، بزار وقتی بزرگتر شدی خودم برات یه چادر میدوزم

ادامه مطلب...


      

asdad

خیلی دلش می خواست امام زمان(عج)را ملاقات کند.برای همین نذر کرد چهل صبح جمعه برود و در چهل مسجد زیارت عاشورا بخواند.در یکی از جمعه ها هنگامی که مشغول خواندن زیارت عاشورا بودکه ناگهان شعاع نوری را دید.نور از خانه ای در نزدیکی های مسجد بیرون می تابید.خوشحالی و شعف وجودش را فرا گرفت. برخاست و به سمت نور حرکت کرد.مسیر نور تا درب خانه ی یک کلبه ی فقیرانه ادامه داشت.وارد خانه شدو با حیرت ولی عصر(عج) را درآن خانه دید.آقا در یکی از اتاق های خانه بر سر جنازه ای که پارچه سفیدی رئی آن کشیده شده بود ,حاضر شده بودند. اشک ریزان وارد شد وبر حضرت سلام کرد.حضرت پاسخش را داد  ?  <چرا اینگونه دنبال من می گردی  و رنج ها متحمل می شوی!مثل این باشید تا من به دنبال شما بیایم.این بانویی است که در دوره بی حجابی هفت سال از خانه بیرون نیامد تا مبادا نامحرمی او را ببیند!>تا مدت ها بعد از ملاقات با امام زمان(عج) صدای آقا در گوشش بود. شرح حالات(مرحوم آیت الله سید محمد باقرمجتهد سیستانی پدر آیت الله العظمی حاج سید سیستانی) کتاب ملاقات بانوان با امام زمان(عج) هیچ کس نمی داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا (ص)مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.(حضرت زهرا(س),چهل حدیث از حجاب).      




      

بلوز سفید تمیزوقشنگی با یک دامن سرخ تنش بود.جلوی آینه ایستاده بود وبا وسواس موهایش را شانه می کرد.گفتم   ?  <مزاحم شدم.جایی می خوای بری...؟> گفت   ?  <جایی که نه اما...>حرفش را نصفه گذاشت.موهایش را بافت و پشت سرش انداخت. همین طور که با من حرف می زد صورتش را آرایش کرد.ملیح و زیبا شده بود.کم کم نگران شدم, نکند مهمان دارد و من بی موقع مزاحمش شده ام.بین رفتن و ماندن مردد بودم که بوی عطر خوشی فضا را پر کرد.<یادته!این عطررو خودت برای تولدم خریدی...> وقتی حسابی مرتب و خوش بو شد.آمدوکنار من نشست تصمیم گرفتم بروم. گفت  ?  <کجا؟من که جایی نمی خوام برم,فقط ساعت 05  ?12 دقیقه قرار دارم...> بعد به ساعتش نگاهی انداخت.ساعت 05?12 دقیقه بود.سجاده نماز را پهن می کرد تازه فهمیدم با چه کسی قرار دارد... . امام علی(ع)?بهترین لباس,لباسی است که تورا از خدا به خود مشغول نسازد. (چهل حدیث از حجاب).  

سشیشسیشسی




      

خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد. وقتی انسان به جهان می‌نگرد، همه چیز را در زیبایی بسیار می‌یابد. با آنکه به سبب نقص ماده دنیوی امکان آن نبوده تا هر چیز در تمامیت کمال زیبایی‌های خود جلوه کند، اما باز همین مجموعه‌ای که آفریده شده، در کمال زیبایی است. این بدان معناست که ماده دنیا اجازه نمی‌دهد تا زیباتر از این پدید آید؛ پس نقص در ماده است که بخش‌هائی از دنیا در قالب زشت و شر خودنمایی می‌کند؛ ولی همین دنیا با برخی از زشتی‌هایش، در اوج کمال و زیبایی شایسته خویش قرار دارد.
اصولا زیبایی به عنوان یک امر کمالی، مطلوب و محبوب خداوند است و خداوند جز کمال، خوبی و نیکی نمی‌خواهد و هرگز شر و بدی و زشتی نمی‌آفریند و بدان فرمان نمی‌دهد، چنان که بارها در آیات قرآنی این معنا مورد تأکید قرار گرفته است.
نویسنده باتوجه به این کلیات، دیدگاه اسلام را به مسئله زیبایی و خودآرایی بیان کرده و نقش خودآرایی را در فرآیند رشد انسان تبیین نموده است.
توان‌های شناختی و ادراکی انسان
با نگاهی به نظام هستی درمی‌یابیم که هستی در زیباترین شکل خود آفریده شده است؛ از این‌رو از آن به نظام احسن یعنی دستگاه و سیستم نیکو یاد می‌شود؛ چرا که هر چیزی در کمال اعتدال و تمامیت و توازن خود قرار گرفته است، بگونه‌ای که ترکیب اینها همراه با رنگ‌هایی که از آن ساطع می‌شود، چشم و دل‌نواز است و روح و روان آدمی را شاد کرده و آرامش را به او هدیه می‌کند.

ادامه مطلب...


      

لالالا

خداوند میفرماید: «فرزند آدم! به آنچه بر تو واجب کرده‌ام عمل کن تا از عابدترین مردمان باشی .» گشت و گذار در دنیای  معارف اسلامی نهایتی ندارد؛ وقتی که انسان لایه لایه از موضوعی پرده برمی‌دارد و مشتاق و مشتاق‌تر می‌شود. یکی از موضوعاتی که در عین کلی و مبهم بودنش مصادیق زیادی دارد «عبادت» است. خداوند در قرآن مجید می‌فرماید که إنس و جن را تنها برای عبادت خلق کرده‌است. پس شایسته است که ما به عنوان  انسان‌ِ آفریده‌ی خدا به هدف آفرینش خود توجه کنیم و راه‌های رسیدن به این هدف را از کلام آفریدگار یا فرستاده‌هایش بجوییم. عبادت چیست؟ عبادت در تعالیم اسلامی به یک فعل و دو فعل محدود نمی‌شود. در نظر اول شاید بسیاری از مردم تنها نماز و روزه و مناجات با خدا را عبادت بدانند؛ اما روایات بسیاری هست که تأکید بسیاری بر فروتنی، طلب روزی حلال، شناخت خدا، اندیشیدن درباره خدا، ادای حق مومن، سکوت، حب ادامه مطلب...


      
<      1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...