سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از حربه های سیاسی برخی رجاله های غربی مصداق تاریخی یافته و با اندکی تامل در مورد نقشه راه پارلمان اروپا به خوبی می توان به این مصداق تاریخی دست یافت.

                                         

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته گذشته پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای ضد ایرانی بار دیگر بی ثباتی در امر دیپلماسی خود را به همه دنیا نشان داد. قطعنامه ای که در آن به لزوم تاسیس دفتر مستقلی در تهران اشاره و بر حق خواهی همجنس بازان تاکید داشت. حال آنکه در کشور اسلامی ایران مقوله همجنس بازی نه تنها هیچ جایگاه و حقوقی ندارد بلکه جزء مواردی است که در صورت اثبات وجود با حکم شرع اسلام یعنی اعدام مواجه خواهد شد. اما نکته قابل تامل اینست که واقعا چه کسی و یا احتمالا چه کسانی به اروپایی ها چراغ سبز همجنس بازی را نشان داده اند.

جسارت اروپایی ها آنجا به اوج خود می رسد که در عین وقاحت و پس از دیدار های مشکوک نمایندگان شان از لزوم تاسیس دفتر نمایندگی در ایران صحبت به میان آورده اند و گویا خاطره تسخیر لانه جاسوسی امریکای جنایتکار را نه تنها به یاد نمی آورند بلکه دنبال تکرار همان مسائل از چهارچوبی دیگر و از راهی مجزا هستند. ادامه مطلب...


      

مردی که دختر جوانی را مقابل چشمان نامزدش مورد تجاوز جنسی وحشیانه قرار داده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از اسوشیتد پرس، در حالی که کیان نیکل لیو 23 ساله دختر دانشجوی دانشگاه تورنتوی کانادا از طریق شبکه اسکایپ با نامزد 27 ساله خود در چین سر گرم چت به صورت تصویری بود متوجه حضور پنهانی همسایه خود نشد و پس از حمله ور شدن "برایان دیکسون" به سمت نیکل، وی را در مقابل چشمان بهت زده شیان چائومنت (نامزد نیکل لیو) پس از تجاوز وحشیانه با ضربات چاقو به قتل رساند.

 

شیان در حالی که فریاد التماس سر می‌داد و از دیکسون خواستار پایان دادن به اعمال وحشیانه وی بود، پس از فریاد‌های شیان والدین وی نیز در اتاق دخترشان حاضر می شوند و در عین ناباوری شاهد صحنه جنایت فجیح مثله شدن نیکل شدند.

 

پس از شکایت شیان و ارائه فیلم ضبط شده، پلیس چین در تورنتو توانست در یک عملیات برایان دیکسون را به جرم چندین فقره تجاوز به دانشجویان ساکن در مجتمع مسکونی تورنتو و همچنین قتل نیکل لیو شناسایی و دستگیر کند.

 

انجام آزمایش DNA   برای برایان و نیکل، حضور وی را در لحظه قبل از مرگ و حمله وحشیانه وی به قربانی خود از جانب پزشکی قانونی تایید کرد.

 

تحقیقات پلیس حاکی از چند شکایت صورت گرفته از جانب قربانیان چند دفتر آسیایی که ادامه تحصیل تورنتو را انتخاب کرده بودند، نیز در سال 2011 توسط برایان دیکسون مورد تجاوز قرار گرفته بودند و پلیس موفق به دستگیری وی به دلیل تغییر چهره و محل زندگی نشده بود.

 

در حال حاضر برایان دیکسون تا پایان تحقیقات پلیس و تکمیل پرونده در بازداشت به سر می‌برد.

 




      

لطفاً حقوق بشر را رعایت کنید/ امروز کتاب‌های تاریخ را عوض می‌کنیم

هرکس کتاب‌های تاریخ فردا برایش مهم‌تر از کتاب‌های درسی امروز است، هرکس خیابان را به کلاس ترجیح می‌دهد، هرکس که قلبش تیر کشیده وقتی قطعنامه اروپایی‌ها را خوانده، امروز برای اعتراض به سفارت یونان می‌آید.

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ از همان روزی که رئیس هیئت پارلمانی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت بی‌احترامی کرد، از همان روزی که اشتون به خانواده فتنه گران سر زد، از همان روزی که وندی شرمن، خشونت را در ژن ایرانی‌ها دانست، از همان روز باید انتظار آن را داشتیم که قلم در دست بگیرند و توافقنامه‌ای علیه ایران امضا کنند که بیشتر شایسته خودشان است. دوران خستگی، بی‌حوصلگی، کوتاه آمدن، جا زدن، به شما ربطی ندارد، اشتباه در ترجمه بوده، بگذارید وزارت امور خارجه کارش را بکند، دخالت نکنید، دیگر گذشته است. مسئله ایران به همه ایرانی‌ها ربط دارد. کسی به خاطر غفلت از ما تقدیر نخواهد کرد. اگر فردا در کتاب‌های تاریخی بنویسند ایران را مثل دوران ناصرالدین شاه بین خودشان تقسیم کردند، همه می‌پرسند پس مردم کجا بودند؟ امروز در کتاب‌های تاریخ یکی از سوالاتی که در همه امتحانات نهایی چاپ خواهد شد، این خواهد بود که واکنش مردم را در سال 1393 شمسی در برابر قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپایی توضیح دهید؟ ( 2 نمره)!  ایرانی‌ها یاد گرفته‌اند از حقشان کوتاه نیایند. به کسی ربطی ندارد در موضوعات امنیتی و ملی ما دخالت کند، حتی اگر کدخدا باشد. ما به خاطر هیچ «ناخدایی» مسیر کشتی خود را عوض نمی‌کنیم. راه «خدایی» خود را تغییر نمی‌دهیم؛ چون ایمان داریم به ضدبشر بودن، حقوق بشر!   پارلمان اروپا باید به فکر «مرد بیمار اروپا» باشد. منظورم عثمانی بیچاره نیست که سال هاست به خاطر اتحاد نداشتن از بین رفته است. منظورم «اوکراین» است که آمریکا دولتش را به یغما برده است. منظورم «انگلیس» است که هر روز یک فساد دولتی از آن رسانه‌ای می‌شود. منظورم «یونان» است که درگیر اقتصاد رو به ورشکستگی است. منظورم «اسپانیا»ست که اقلیت‌های نژادی در آن سرکوب می‌شوند و اقلیت‌های دینی را اخراج می‌کنند. منظورم «فرانسه» است که انتخاباتش با میانگینی کمتر از نصف برگزار می‌شود و این یعنی دولتش مشروعیت حداقلی هم ندارد.

پارلمان اروپا این موارد را حل کند. اگر هم خیلی نگران حقوق بشر در سرتاسر جهان است به میانمار، عراق، فلسطین، عربستان، بحرین، سودان، افریقای مرکزی و زندان گوانتانامو سرکشی کند. قطعنامه‌ای صادر کرده‌اند که جای گیرنده و فرستنده‌ آن باید تغییر کند. امروز (سه شنبه) به آن‌ها خواهیم گفت: حقوق بشر را با تبر صلح قطعه قطعه نکنید. به آن‌ها خواهیم گفت حقوق بشر حق مسلم شما هم هست، به مردم اروپا ظلم نکنید. فردا روبروی سفارت می‌ایستیم، مشت‌هایمان را گره می‌کنیم، چشم‌هایمان را بیشتر از قبل به پرچم رئیس دوره‌ای پارلمان اروپا می‌دوزیم، پا‌هایمان را به زمین می‌کوبیم و فریاد برمی آوریم: مرگ بر تبر! گرچه بعضی‌ها رضایت داده‌اند به اینکه سفیر یونان را احضار کنند، اما به هیچ وجه جنبش دانشجویی کوتاه نمی‌آید. جنبشی که انقلاب دوم را با فتح سفارت شنود به ثمر نشاند، از این توهین به سادگی نمی‌گذرد. هر کس خسته نیست، هرکس کتاب‌های تاریخ فردا برایش مهم‌تر از کتاب‌های درسی امروز است، هرکس خیابان را به کلاس ترجیح می‌دهد، هرکس که قلبش تیر کشیده وقتی قطعنامه اروپایی‌ها را خوانده، فردا برای اعتراض به سفارت یونان می‌آید. امروز به آن‌ها خواهیم گفت: لطفاً حقوق بشر را رعایت کنید

 




      

این روزها نوشتن هم حال خوب می خواهد ....

حال دل می خواهد ...

این روزها دلتنگی امان از لحظه ها دریده ....

بگذار کمی حالی به حالی شوم...

خبری بده .!




      

بیرون پاساژ ایستاده است . موهای مش زده را از روسری کوچکی که به سر انداخته ، بیرون ریخته است . ناخن های دست ، رژ لب و سایه چشمی که زده ، همه به رنگ مانتوی او یعنی ، خردلی اند .

از قیافه او  تابلویی شکل گرفته است  که هر کس وارد پاساژ می شود  و یا از پاساژ خارج می گردد باید اول نگاهی  به سر تا پای او بیندازد و یا حتی دقایقی به بهانه ی برش های نازک مقوایی که از قبل در عطر خیسانده شده است  و او آنها را به عنوان تبلیغ به مشتریان می دهد ، کمی هم با او گپ بزند و در آخر هم خنده ای بین آنها رد و بدل شود .   
    
تبلیغ . نوشته : احمد یوسفی
خانم و آقایی با بچه اشان وارد پاساژ می شوند . او بریده ی عطری مقوا را به طرف آقا می گیرد . مرد نگاهی به او می اندازد ، ابروهایش را در هم می کشد و بدون آنکه نمونه تبلیغی را از دست دختر بگیرد بی اعتنا دست دخترش را می کشد و عبور می کنند .
جوانی که از قبل دختر را زیر نظر دارد به او نزدیک می شود .جوان بی محابا به چهره ی دختر چشم می دوزد .
دختر بریده کاغذ عطری را به پسر می دهد و پسر در حالیکه با دست مقوا را می گیرد همچنان محو تماشای صورت دختر است . 
چون با آنان فاصله دارم صحبت های پسر را نمی شنوم فقط عکس العمل دختر را می توانم ببینم که او پس از حرفهای پسر لبخند  می زند من به بیرون کیوسک می آیم و مجلات و روزنامه هایی را که مشتریان به هم ریخته اند ، مرتب می کنم . مطلب  زیبایی  در صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی از شهید مطهری که امروز سالگرد شهادت اوست نظرم را جلب می کند .

شرافت زن اقتضا می کند هنگامی که از خانه بیرون می رود متین و سنگین و باوقار باشد ، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد ، زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد.

سری تکان می دهم و دوباره نگاهم به همان پسر و دختر می افتد . پسر کارتی از جیبش بیرون می آورد و به دختر می دهد و لبخندهای هر دو آنها چاشنی جدا شدن پسر می شود .

نوشته : احمد یوسفی 





      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...