عصر روز گذشته و در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به ریاست کبری خزعلی، پس از انجام رأی گیری برای انتخاب رئیس جدید این شورا به ترتیب زهرا آیت اللهی با کسب بیشترین رأی و زهرا راستی نمانیده حوزه های علمیه قم در شورای فرهنگی اجتماعی زنان به عنوان نفر دوم، برای انتخاب نهایی رئیس جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

اگرچه این رأی گیری بدون حاشیه ای  برگزار و نتیجه هم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است اما شنیده ها حاکی است معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در تلاش است تا فرد دیگری را برای ریاست این شورا به کرسی بنشاند و در جلسه روز گذشته نیز اگرچه گزینه مد نظر وی رأی نیاورده، حاضرین در جلسه را تهدید کرده که اجازه نخواهد داد رئیس جمهور حکم آیت اللهی را امضا نماید.شورای فرهنگی و اجتماعی زنان

شورای فرهنگی اجتماعی زنان طی دو دوره گذشته با ریاست دکتر خزعلی اداره می شده است که در دولت جدید با کارشکنی های مختلف از جمله عدم امضای جکم نمایندگان نهادهای مختلف از سوی رئیس جمهور جلسات و برنامه های این شورا با مشکل مواجه بوده است.

گفتنی است هفته گذشته رئیس جمهور مبتنی بر بند 3 ماده 2 آیین نامه اصلاحی شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده مصوب 16 آذر 1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی، اشرف بروجردی، فعال «سیاسی» اصلاح طلب  را با عنوان نماینده رئیس جمهور به این شورا اضافه کرده است و تلاش معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هم برای ریاست وی است.

وی امروز در مصاحبه ای با ایسنا، ضمن مخدوش اعلام کردن این انتخابات با اشاره به برگزاری انتخابات رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: من و تعدادی زیادی از اعضا و نمایندگان قوه مجریه و مقننه و مشاورین وزرا در این جلسه دعوت نشدیم و از دیدگاه ما این انتخابات مخدوش است.

بروجردی، در این باره تصریح کرد: من این موضوع را از سوی رییس جمهور پیگیری خواهم کرد. از سوی دیگر از آنجا که صلاحیت فرد انتخاب شده از سوی رییس جمهور محرز نشده بنابراین هیچ رسانه ای نمی تواند نتیجه آراء را اعلام کند.