هادی ایزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، در رابطه با فضای سیاسی دانشگاه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: جریان دانشجویی امروزه به نحوی خود را عجین با سیاست می‌داند؛ چراکه دانشجو محور آینده هر جامعه است و اوست که آینده را رقم خواهد زد.

 

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی درپی شکل‌دادن به فعالیت‌های دانشجویان هستند، که دانشجویان با وارد شدن در این تشکل‌ها و کانون‌ها می‌توانند در چارچوب تعیین شده به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی بپردازند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های سیاسی باید به منظور پیداشدن قدرت تحلیل سیاسی در دانشجو باشد و نه سیاسی‌کاری، بیان داشت: دانشجو باید در قالب تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی، سیاستمداری را آموزش ببیند که این همان فهم و قدرت تحلیل سیاسی کردن است.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی یکسری چارچوب‌هایی مشخص و معین شده است که هر تشکل ملزم به رعایت آن است در غیر اینصورت فضای دانشگاه یا در سطح کلان‌تر کشور را دچار هرج و مرج و بی قانونی می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در این میان کمیته‌ها و معاونت‌هایی در دانشگاه تشکیل شده است که به طور ویژه، کار نظارت و ارزیابی تشکل‌ها را به عهده دارند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان در خصوص وظایف این کمیته‌ها گفت: اگر تخلفی از سوی یک تشکل دانشجویی رسمی رخ دهد، وظیفه هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی است که قبل از افراد دیگر موضوع را بررسی و درصورت لزوم اقدامات کافی را انجام دهد.

 

ایزدی تاکید کرد: حال با شروع بهار علم و تحصیل چرا هیات نظارت بر تشکل‌ها خود را به خواب زمستانی زده است خدا می‌داند و امسال به جای بوی ماه مهر، بوی ماه‌های فتنه را استشمام کردیم.

 

وی ادامه داد: سال تحصیلی در حالی شروع شد که عکس سران فتنه در دانشگاه‌های استان اصفهان، در محیط‌های مقدس علمی، بی محابا چاپ و توزیع می‌شود و در مراسم‌های استقبال دانشجویان ورودی جدید از بیانیه و سخنان خیانتگرانه آنها استفاده می‌شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان در پایان گفت: در هرحال پرواضح است که مسئولین دانشگاه‌ها باید نظارت دقیق‌تر و موثرتری بر روند فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی داشته باشند، تا از اقدامات غیرقانونی برخی عناصر نفوذ یافته در دانشگاه که درپی برهم زدن نظم موجود و سواستفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه به نفع حزب و گروهی هستند، دوری کنند.