فاطمه افشاریان شاعر جوان کشورمان با بیان دلیل ورود به حوزه شعر و ادبیات گفت: مهترین دلیل ورود من به این عرصه دیدار با رهبر معظم انقلاب بود و این دیدار را همیشه به‌عنوان یکی از آرزوهایم در ذهن داشتم.

افشاریان در ادامه گفت: از چهار سال گذشته که متوجه برگزاری چنین دیداری شدم به عشق دیدار حضرت آقا و با توجه به ذوق و علاقه‌ای هم که در حوزه ادبیات داشتم به صورت جدی وارد این حوزه شدم. پدرم جانباز شیمیایی بود و همیشه دوست داشت به دیدار ایشان برود اما نتوانستند و به شهادت رسیدند و من توانستم آرزوی پدرم را برآورده کنم.فاطمه افشاریان، شاعر دیدار با حضرت آقا، انگیزه زن جوان برای شاعری

این شاعر جوان با اشاره به تأثیرات دیدار شاعران با رهبر انقلاب گفت: این دیدار می تواند انگیزه شاعران را به خصوص شاعران جوان را بالا ببرد و با توجه به رهنمودها و نگاه کارشناسانه رهبر انقلاب به شعر می‌تواند کمک خوبی به شعرا کند تا بتوانند بهتر و پویاتر عمل کنند.

افشاریان باتوجه به ورود به حوزه شعر آیینی گفت:  با توجه به علاقه و اعتقادات درونی‌ام وارد این حوزه شدم تا بتوانم در این حوزه خدمتی به حوزه معارف اسلامی و فکری کنم. معتقدم باید به حوزه شعر آیینی توجه بیشتری شود تا بتوان معارف اهل بیت و مبانی اسلامی را بیشتر ترویج دهیم. امیدوارم ما شاعران جوان در آینده بتوانیم در این حوزه بهتر و مفیدتر کار کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون موضع داشتن شاعر در تمامی حوزه‌ها گفت: من قبل از دیدار با حضرت آقا و شنیدن بیانات ایشان کمتر در اشعارم موضع گیری داشتم ولی پس از شنیدن سخنان ایشان در این چند روزه سعی کردم در اشعارم این موضع گیری را لحاظ کنم و فکر می کنم این را باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار بدهم.

این شاعر جوان با اشاره به فعالیت شاعران در فضای مجازی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ملاک شعر خوب نمی تواند میزان لایک افراد عزیز و عادی کشورمان باشد. ملاک شعر خوب تایید و نظرات افراد متخصص این حوزه است.

وی ادامه داد: فعالیت در این حوزه نمی تواند در معرفی شاعر کافی باشد و یکی از آسیب‌های این فضا این است که نمی توان به راحتی فرق میان شاعر و متشاعر را تشخیص داد. آسیب دیگری که در این فضا وجود دارد این است که محتوا و نام شاعر در بیشتر مواقع گم می‌شود.

این شاعر آیینی در خصوص لزوم برگزاری محافل ادبی برای شاعران جوان گفت: باید کنگره‌ها و محفل‌های ادبی بیشتری در سطح کشور برگزار شود. البته این محفل‌ها به نوعی در حال برگزاری است ولی در بعضی اوقات کیفیت این محافل خیلی پایین تر از سطح و جریان شعر کشور است. باید این جلسات با کیفیت خوب و در سطح بالا برگزار شود تا شاعران جوان بتوانند ضعف های خود را شناسایی کنند و همچنین بتوانند خود و شعرشان را به جامعه معرفی کنند.

وی با توجه به حمایت‌‌های نهادها در حوزه ادبیات و شعر گفت: در حال حاضر مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری به همت آقای علیرضا قزوه در حال فعالیت هستند و توانسته‌اند به خوبی در جهت رشد و حمایت شاعران جوان  قدم بردارند.البته با نهادها و سازمانهای مرتبط دیگری هم به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

افشاریان در پایان با اشاره به چاپ اولین کتاب خود در آینده گفت: امیدورام بتوانم امسال با مشورت بزرگان و اساتید اولین کتاب خود را به چاپ برسانم