با نگاهی ساده و پیش پا افتاده می توان به این واقعیت رسید ریگی در کفش خود دارند کسانی که برای ممانعت فرزندان این مرز و بوم در مسیر علم، پیشرفت و فناوری از هیچ اقدام غیرانسانی فروگذاری نمی کنند و با روش های مختلف از جمله تحریم و قرار دادن آنها در لیست سیاه حذف و ترور فیزیکی هستند حالا در قامت دایه دلسوزتر از مادر  بدنبال تولید محتوای مناسب برای مردم ایران بویژه جوانان در شبکه های ماهواره ای باشند.


پخش سریال‌ها و فیلم‌هایی با مضامین خیانت و تجاوز در بین مردم و از بین بردن قبح این اعمال کمترین ضررش به مردم و کشور این است که فرد را علاوه بر بی غیرت و بی عفت کردن گوشه گیر، نق زن، متوقع، بی خاصیت و لاابالی می کند تا نیروی او را که باید در خدمت پیشرفت کشور باشد نابود کند و در خانواده ها اما وضع می تواند خراب تر هم بشود و نهایتا کار را به فروپاشی آن بکشاند.


دشمن برای تسلط خود بر یک منطقه باید ابتدا نیروی انسانی آنجا را در اختیار داشته باشد تا هم هزینه کمی را بپردازد و هم بقای خود را تضمین کند. بنابراین ابتدا با روش های مختلف در میان آنان نفوذ می کنند سپس برنامه های خود را عملیاتی می کند.


در این نبرد خانمانسوز، خانواده مهمترین نهادی است که می تواند در معتقد کردن افراد به مذهب بعنوان دژی مستحکم نقش ایفا کند. بنابراین دشمن به این نتیجه رسیده است برای نفوذ در افراد یک جامعه باید شالوده آن را هدف قرار داد دشمن با برنامه ریزی هایی که برای خانواده ها انجام می دهد ابتدا این بنای مستحکم را متزلزل و سپس در صدد ویرانی آن بر می آید.


در این میان رسانه می تواند دشمنان را خیلی زودتر و با هزینه بسیار کمتر به اهداف شوم شان برساند پس کاملا عاقلانه است که هم و غم خودشان را بر بازیرسانه ای بگذارند و با ایجاد شبهه در مرحله اول و سست کردن اعتقادات افراد خانوده به هدف خود برسند.


با این همه آیا جا ندارد اندکی تامل و تفکر کنیم و به اهداف آنان پی ببریم و خودمان با دستان خودمان آب به آسیاب دشمن نریزیم؟ از جمله ابزارهای رسانه ای دشمن تلویزیون جم است که با شعار "جم همه شما را دوست دارد". به میدان نبرد با ایرانی ها آمده است.


این شبکه ها برای پیشبرد اهداف ضدانسانی خود نیازمند بودجه و منابع مالی گسترده هستند. تبلیغات یکی از این راه هاست که در همه جای دنیا مرسوم است.

 

متاسفانه اخیرا شاهدیم که برخی تولیدات داخلی در این شبکه تبلیغ می شوند و به مخاطب این طور القا می شود که ما نگران محصولات تولید شده در ایران و کارگران و کارفرمایان داخلی هستیم اما آیا حقیقتا پشت پرده چه چیزی است؟


به همان دلایلی که در ابتدا در خصوص تهاجم فرهنگی بیان شد دشمن از حربه تبلیغ برای رخنه و نفوذ استفاده می کند، با عرض تاسف برخی عناصر داخلی هم مورد استفاده این شبکه ها قرار می گیرند و این یعنی تامین ابزارها و گلوله هایی که شبکه های ضدفرهنگی علیه فرهنگ و اعتقادات ایران و ایرانی شلیک می کنند.