خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: انتظار؛ زمینه‌ساز خودسازی، ‌امید به آینده و دوری از منیت‌ها در جامعه می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو» آیت الله امامی کـــاشانی در خطبه نخست نماز با تبریک سالروز میلاد مهدی موعود(ع) گفت: انتظار فرج و همه این جشن ها و شادی ها زمینه ساز خودسازی است چرا که انتظار فرج موجب می شود فرد با وجود فساد و ظلم همواره به اصــــلاح امور امیدوار و از یاس و ناامیدی دور باشد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکید بسیاری از علمای اهل سنت به وجود مهدی موعود (ع) و برخورداری ایشان از ولایت ظاهری و باطنی گفت: البته برخی از علمای اهل سنت نیز بر ظهور آن حضرت تاکید دارند اما بر این باورند که ولادتش بعدا اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ‌اما شمار بسیاری از علمای اهل سنت که عمدتا در شبه قاره هـــــند، مصر و اندونزی سکونت دارند براین باورند که امام عصر (عج) متولد شده اند و در غیبت هستند و آثار بسیار در این زمینه از علمای اهل سنت گویای این واقعیت است.

آیت الله امامی  کاشانی خاطر نشان کرد: بسیاری از علمای اهل سنت برای خلفای صدر اسلام از خلیفه اول، ‌دوم و سوم ولایت ظاهری قائل بودند و فقط برای حضرت علی (ع)‌ به دلیل گرفتن ولایت از شخص نبی اکرم (ص) برای آن حضرت ولایت باطنی و ظاهری قائل بودند و بعد از ایشان فقط برای حضرت مهدی (ع) فرزند امام عــــــسگری چنین ویژگی قائل بودند.

وی افزود: ‌بنابراین ضرورت وجود انسان کامل به عنوان نطقه اعتدال برروی زمین درهر عصر و زمان مورد تاکید بسیاری از علمای اهل سنت و شیعیان امامیه است.

 آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با توصیه مردم به داشتن ورع و تقوای الهی، به توطئه‌ها و دشمنی‌ها و مشکلات فراوانی که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و گفت: به برکت نعمت ولایت فقیه و وجود مبارک امام بزرگوار و رهبرمعظم انقلاب و هوشیاری و انسجام ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، تا امروز تمام توطئه‌ها خنثی شده و امروز جز سرافکندگی و آبروریزی برای دشمنان و سرافرازی و اقتدار انقلاب و نظام و ملت ایران حاصل دیگری نداشته است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز هم دشمنان همچنان به ایران اسلامی طمع و از آن کینه دارند، به دسیسه‌های آنان در سایر کشورهای اسلامی ازجمله سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: دشمنان هر روز با عنوانی نظیر طالبان، القاعده و امروز داعش و تکفیری‌ها و به نام اسلام، جنایاتی مرتکب می شوند، که ملت‌ مسلمان عراق چاره‌ای جز اتحاد و انسجام و توکل به خداوند برای مقابله با این توطئه‌ها ندارد.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: این سنت الهی است که اگر از مساجد و مراکز خداپرستی دفاع کردیم و باقی بماند، همه چیز باقی است و در صورتی که دچار اختلاف و پراکندگی شویم همه نعمت‌ها از ما گرفته می شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه مطالبی به زبان عربی خطاب به ملت عراق و دیگر ملت‌های مسلمان بیان کرد و اتحاد و هوشیاری آنان در برابر توطئه‌های دشمنان، به‌ویژه مقابله منسجم با گروه‌هایی را خواستار شد که با رفتار و اندیشه‌های افراطی و ضاله خود موجودیت اسلام را نشانه گرفته‌اند.

خطیب جمعه تهران همچنین با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، از خدمات بی وقفه این سربازان جان‌برکف و گمنام امام زمان در حفظ کیان اسلام، نظام اسلامی و امنیت ایران عزیز قدردانی و تجلیل کرد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به سالروز شهدای مؤتلفه اسلامی از مقام والای شهیدان بخارایی، امانی، نیک‌نژاد، هروی و سعیدی تجلیل کرد.

وی سپس با اشاره به خدمات گسترده آیت الله مهدوی کنی به حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاه‌ها،‌ وی را از فضلا و مدرسان و شخصت‌های برجسته کشور خواند و گفت: شاگردی و همراهی با امام راحل در طول نهضت اسلامی، تقوا، بصیرت، اخلاص و اطاعت از ولایت و رهبری مقام معظم رهبری از جمله ویژگی‌های شخصیت آیت الله مهدوی کنی است.

آیت‌الله امامی کاشانی برای سلامت و شفای کامل آیت الله مهدوی کنی دعا کرد