سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک پوشش، مد لباس و حجاب طی سال های اخیر در ایران تبدیل به یک معضل اساسی شده است. ظرف دو دهه اخیر بسیاری از مسئولین و نهادهای های گوناگون در این مورد هشدارهای اساسی داده و جمع کثیری از متخصصان فرهنگی_مذهبی در این خصوص ابراز نگرانی کرده اند.

 

اخطارها، نگرانی ها و برگزاری همایش ها و جلسات در مورد مسئله حجاب و پوشش بارها و بارها مورد توجه قرار گرفته اما آنچه در این میان مورد غفلت و بی توجهی مسئولین مربوطه واقع شده، دو قطعه اصلی این پازل یعنی واکاوای ریشه ای علل بروز این ناهجاری ها و راه حل های اساسی و دقیق برای درمان آن است. متاسفانه تا کنون همایش ها و جلسات زیادی در این خصوص برگزار شده و هر بار با پیشنهادهای غیر کارشناسانه و ابتدایی سعی در حل این بحران به صورت مقطعی شده است.

 

با یک نگاه کلی به وضیعیت پوشش در کشور این سوال ها مطرح است که پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی چه عواملی سبب شده که وضعیت حجاب در جامعه با یک عقب نشینی و پس رفت غیر قابل انکار و بسیار عمیق مواجه شود؟! چه کسانی مسئول پاسخ گویی و حل این بحران هستند؟! چرا در نظام اسلامی مهم ترین رکن اساسی حکومت که جامعه است اینقدر مورد غفلت واقع شده است؟!

 

در رابطه با مسئله حجاب و پوشش پس از موضوعیت داشتن میزان دینداری با مسئله مد، مجراهای اشاعه مد و تولیدکنندگان کالاهای مد مواجه هستیم. وارد کنندگان پوشاک که بخش اعظم آن را قاچاق چیان تشکیل می دهند در این خصوص مهم ترین عوامل بسترساز برای اشاعه سبک پوشش های خاص در کشور هستند. این وارد کنندگان نیز بر اساس تولیدات و مد خارجی و در نهایت تصمیم عناصر خارجی انواع خاص پوشش را در حجم وسیع وارد کشور می کنند.

 

 

 

 

البته این تصور که انتخاب نوع پوشش وارداتی تنها بر اساس مدهای خارجی اتفاق می افتد کاملا غلط است؛ چرا که در بسیاری از موارد مدهای داخلی ما (مدهای منطبق بر واردات پوشاک) با مدهای پوششی در کشورهای خارجی مطابقت ندارد و به عبارت دقیق تر برخی از انواع پوشاک در تعداد بسیار بالا تنها برای داخل ایران و ایجاد موج های جدید پوششی تولید و به تاجران پوشاک و قاچاق چیان پوشاک فروخته می شود.

 

پوشش شلوراهای لی، شلوارهای بگی، ساپورت، شلوارهای برمودا (شلوارهای کوتاه)، شلوارها و لباس های پاره، کیف و کفش های ورنی (براق) و... از جمله مواردی است که به تبعیت از مد خارجی و با کمک واردکنندگان پوشاک در ایران تبدیل به سبک پوشش بخش وسیعی از جامعه شده اند.

 

 

 

 

روند مد در ایران هر روز گرایش بیشتری به سمت برهنگی و جلب توجه دارد. این روزها نیز پوشش های چسبان با رنگ های فوق العاده جیغ موسوم به رنگ های شبرنگ ویترین فروشگاه های عرضه پوشاک را پر کرده اند. این ملزومات پوششی رنگی که به شدت در سطح جامعه جلب توجه می کند، امروزه از روسری تا مانتو، شلوار، کیف، کفش، ساعت و حتی عینک را نیز شامل می شود. ملزومات پوششی شبرنگ علاوه بر تبلیغات آزادانه در سطح اینترنت به راحتی در فروشگاه های سطح شهر نیز موجود است و هیچ اقدام عملی مناسبی برای جمع آوری و یا ممنوعیت فروش آن ها از سوی مسئولین مربوطه در تعزیرات صورت نگرفته است.

 

تبلیغات اینترنتی برای فروش لباس های نامناسب چسبان و تحریک کننده به آسانی و با عناوینی کاملا بی شرمانه در سطح فضای مجازی موجود است و متاسفانه هیچ اقدام بازدارنده ای از سوی پلیس فتا برای برخورد با این قبیل تحرکات صورت نگرفته است.

 

مدهای پوششی در ایران همچنین نشات گرفته از تولیدات داخلی و نوع پوشش سلبریتی‌ها است. بسیاری از شخصیت های هنری و ورزشی محبوب در ایران به تقلید از سبک زندگی غربی پوشش های ویژه و سفارشی خود را استفاده می کنند؛ از این رو طراحی و تولید لباس سفارشی برای سلبریتی ها تبدیل به یک حرفه پردرآمد در ایران شده است. تبلیغ برای این طراحان از سوی مشتری های بازیگر نیز به تازگی تبدیل به بازارگرمی های جدید شده است. برای نمونه یکی از بازیگرهای معروف زن در کنار اداره یک مرکز زیبایی و استفاده از شهرت خود برای کسب درآمد و انجام تبلیغات فراوان برای این مرکز در شبکه های اجتماعی، اقدام به تبلیغ تولیدات یک طراح لباس که برای برخی از بازیگران ایرانی لباس سفارشی طراحی و تولید می کند کرده است.

 

 

 

 

جشنواره های داخلی مربوط به سینما که عملا به شوی لباس و مد تبدیل شده اند از یک سو و انتشار تصاویر پوشش های خاص بازیگران توسط خودشان در شبکه های اجتماعی مجازی از سوی دیگر محل هایی برای الگوسازی این سلبریتی ها برای آحاد جامعه شده است.

 

 

 

جشنواره فجر، جشن سالیانه حافظ، بازارچه های خیریه و... که برگزاری هر کدام شان خوراک چند ماه سایت های اشاعه مد پوششی را فراهم می کند و تصاویر سلبریتی های حاضر در آن ها تبدیل به پر بازدیدترین تصاویر می شوند؛ متاسفانه در رابطه با پوشش های نامناسب بازیگران و ورزشکاران ایرانی در محافل عمومی و تاثیر بسیار زیاد آن ها بر اقشار مختلف مردم همانند سایر عوامل تاثیر گذار بر نوع پوشش و میزان حجاب در کف جامعه هیچ اقدام بازدارنده مناسبی از سوی مسئولین مربوطه انجام نگرفته است.




      

باز هم توهین و باز هم هاشمی‌رفسنجانی! حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی که تا پیش از این کنایه‌های توهین‌آمیز و تحقیرکننده خطاب به منتقدان خود به کار می‌برد، این بار «روستاییان» را هم مشمول توهین‌های خود کرد! به گزارش «وطن امروز»، در گفت‌وگویی که هفته گذشته در نشریه طلوع صبح منتشر شد، هاشمی درباره برخی منتقدان خود که نسبت به خاطره‌های 2 نفره ادعایی او انتقاد دارند، گفت: «دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند!» انتشار این اظهارنظر هاشمی که باز هم از سر نگاه متبخترانه و درباری او به جامعه مطرح شده، یک موج انتقادی گسترده را در جامعه ایجاد کرد. از اواخر هفته گذشته از شخصیت‌های سیاسی در پایتخت گرفته تا اهالی روستا به شیوه‌های مختلف به این رفتار هاشمی‌رفسنجانی واکنش نشان دادند. در این میان آنچه بیش از همه توجه دیگران را به خود جلب کرد، دستنوشته‌ها و عکس‌نوشته‌هایی با نظرات مردم درباره این اظهارنظر هاشمی‌رفسنجانی بود. در این عکس‌ها، روستاییان سراسر کشور، از شمال تا جنوب این اظهارات هاشمی را توهین به روستاییان و عذرخواهی او را کمترین اقدام برای جبران این توهین دانستند. در ایلام، روستاییان این استان با گرفتن عکس از دستنوشته‌هایی با عنوان «من یک روستایی هستم» به این اظهارات هاشمی واکنش نشان دادند. در سیستان و بلوچستان نیز مردم با دستنوشته‌های «من یک روستایی هستم» اعتراض خود را نسبت به این اظهارات هاشمی نشان دادند. در بوشهر هم اعتراضات روستاییان به این اظهارات هاشمی نمود ویژه‌ای داشت. از دیگر نقاط ایران نیز عکس‌هایی از مردم مشاهده شده که روی آنها عبارت «من یک روستایی هستم حتی اگر به شناسنامه‌ام معترض شوند!» درج شده است. در شبکه‌های اجتماعی نیز کمپین «#من یک روستایی هستم» به راه افتاده و طی 2 روز اخیر توانسته است با تایید بیشتر کاربران به یک موج گسترده تبدیل شود. اما توهین هاشمی به روستاییان بلافاصله با واکنش فعالان جهادی مواجه شد. در میان اعتراضات مردمی، تشکل‌های جهادی و چهره‌های سیاسی نیز به این اظهارنظر توهین‌آمیز هاشمی واکنش نشان دادند. جبهه جهادی منتظران خورشید که طی سال‌های گذشته و بدون چشمداشت توانسته است از طریق همکاری‌های داوطلبانه مردمی، منشأ آبادانی در مناطق محروم ایران شود، پس از این اظهارات هاشمی‌رفسنجانی، بیانیه‌ای را خطاب به وی منتشر و از این ادبیات او انتقاد کرد.  در بیانیه جبهه جهادی منتظران خورشید خطاب به هاشمی آمده است: اگرچه رزمندگان این مجموعه جهادی را جمعی از متخصصان نسل سومی و چهارمی تشکیل می‌دهند که در دولت سانسور رسانه‌ای جنابعالی دوران کودکی و نوجوانی خود را سپری می‌کردند لیک از سال 1381 تاکنون 14 سال است اساتید، پزشکان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جوان این جبهه برای برگزاری اردوی جهادی و خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان انقلاب به اقصی نقاط کشور پهناورمان سفر کرده و در روستاهای دور و نزدیک که حتی گاهی پای بخشدار نیز به آنجا نرسیده است، خدمات متعددی را انجام می‌دهند. آنچه حشر و نشر و زندگی شبانه‌روزی با روستاییان عزیز از زن و مرد تا پیر و جوان، همگان به آن اذعان دارند این است که در دولت سرمایه‌داری جنابعالی که شاهد شکاف‌های فاحش طبقاتی و سوءاستفاده و رانتخواری اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستاییان و روستاها رسید. و چه نیکو آن پیرمرد بلوچ به ما می‌گفت: «شما (گروه‌های جهادی) اهل سازندگی هستید نه آن آقا که توهم داشته که دولت خود را برای فریب مردم دولت سازندگی می‌نامید.» جناب آقای هاشمی ما که خاطرات انقلاب را از منابع موثق و افراد ثابت‌قدم انقلاب خوانده و می‌خوانیم، به شایستگی می‌دانیم که در دکترین فکری جنابعالی و مانیفست اجرایی «کارگزاران»، روستاها جایگاهی نداشته و روستاییان ارزش و اهمیتی ندارند. اگرنه با مشاهده بیش از 2هزار روستا در سراسر کشور به چشمان خود دیده‌ایم که در دوران ریاست‌جمهوری جنابعالی چه بر سر روستاها، اقتصاد و کشاورزی آنها آمد».  در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «ای‌کاش یک بار و فقط یک بار به جای سفرهای تشریفاتی و تفریحی به کیش و ویلا‌نشینی به شمال، به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی یا حداقل به روستاهای کرمان قهرمان سری بزنید تا یادمان بیاید که ما و شما هستیم که فقیریم و این روستاییانند که در اوج ثروت هستند. ثروت روستاییان، صداقت، غیرت، شجاعت، عزت، قناعت و صمیمیت است که ما شهرنشینان و شما بالای‌شهرنشینان بسیار بسیار به آن محتاج و نیازمندیم. یادمان بیاید قصه آن فقیری که در مسجد رسول خدا از سوی آن به ظاهر ثروتمند مورد بی‌مهری قرار گرفت و در نتیجه ناراحتی پیامبر رحمت را متوجه خود کرد. در پایان، شما را به مطالعه تاریخ این انقلاب و بویژه وصیتنامه سیاسی- الهی امام خمینی رحمه‌00‌الله علیه فرامی‌خوانیم که به یاد بیاورید علما، صلحا و شهدای این انقلاب از جماعت آسمانی روستاها بوده و نه اهل قدم زدن که همواره برای استقلال و آزادی این کشور در سایه اسلام ناب، حرکت مجاهدانه داشته‌اند. پیروزی این انقلاب نیز مدیون و مرهون همت کوخ‌نشینان بوده و به کوری چشم منحرفان داخلی و دشمنان خارجی، حکومت موعود مهدوی نیز از آنِ مستضعفین عالم خواهد بود که این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است».
«روستایی - شهری» نتیجه تکبر است
چهره‌ها و فعالان سیاسی نیز تلاش کردند از کمپین «# من یک روستایی هستم» عقب نمانند. به گزارش «وطن امروز» به نقل از خبرگزاری‌ها، طی 2 روز گذشته، تعدادی از نمایندگان اصولگرای مردم در مجلس شورای اسلامی و همینطور مقامات مسؤول در شهرستان‌ها اعتراض خود را به رفسنجانی اعلام کردند. روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این‌باره به فارس گفت: این اظهارات نشان‌دهنده روحیه و خوی متکبرانه و مستکبرانه آقای هاشمی است. وی با بیان اینکه خود آقای هاشمی روستایی است، افزود: روستایی بودن عیب نیست و بسیاری از انقلابیون و شخصیت‌ها روستازاده هستند، بنابراین نه روستایی بودن مشکلی دارد و نه اینکه حتماً کسی که انقلابی است باید از شهر باشد. حسینیان با اشاره به خوی متکبرانه آقای هاشمی تصریح کرد: این روحیه وی باعث می‌شود مردم را به روستایی و غیرروستایی تقسیم کرده و معتقد است روستایی‌ها نباید اظهارنظر داشته و انقلابی باشند. وی ادامه داد: آقای هاشمی نگاهی به گذشته خود کند که از کجا آمده و در کجا متولد و بزرگ شده است.  سیدمحمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هم درباره توهین هاشمی گفت: هاشمی‌رفسنجانی خود را از نزدیکان امامی می‌داند که می‌گوید من یک موی شما کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم. هاشمی‌رفسنجانی به قدری استحاله شده است که به همین کوخ‌نشینان و روستاییانی که مورد تمجید امام امت هستند، توهین می‌کند. ما افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی،‌ مناصب و منابع را از دست زورمداران و کاخ‌نشینان گرفت و به مستضعفان سپرد.  
سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این اظهارنظر هاشمی گفت: «بنده از این اظهارات تعجب می‌کنم چرا که آقای هاشمی خود یک روستازاده است، حال چه فرقی می‌کند این روستا بهرمان باشد یا روستای دیگری. آیا آقای هاشمی گذشته خود را فراموش کرده است؟ من وقتی این مطلب را شنیدم تعجب کردم و فکر کردم اشتباه شده است. این اظهارنظر آقای هاشمی در مرحله اول به خود وی بازمی‌گردد چرا که آقای هاشمی و سایر آقایانی که در آن روز انقلاب کردند و در برابر طاغوت ایستادند به این خاطر بود که یک عده بالای شهرنشین مرفه و وابسته به رژیم سلطنت ظلم و بی‌عدالتی را به اوج رسانده بودند و مردم در اداره کشور نقشی نداشتند. در آن زمان روستازاده‌ها انقلاب کردند به خاطر اینکه وضع آن زمان را به هم بریزند و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که دوستان منشأ انقلاب و گذشته خود را فراموش کرده‌اند».  محمدرضا امیری، نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی نیز هاشمی‌رفسنجانی را به اظهارات امام(ره) ارجاع داد. امیری درباره توهین هاشمی به روستاییان گفت: «بسیاری از انقلابیون از روستا برخاستند. منظور امام(ره) همین روستاییانی بود که امروز آقای هاشمی به آنها توهین می‌کند. امروز تولید کشور توسط روستاییان صورت می‌گیرد، کشاورزی و دامداری کشور را آنها می‌چرخانند، اگر جنگی صورت گیرد این روستاییان هستند که در صف اول از کشور دفاع می‌کنند، نه آنهایی که به محض اینکه کشور مورد تهدید واقع می‌شود یا تحت فشار قرار می‌گیرد به پاریس و لندن می‌روند. واقعاً باید بابت اینگونه حرف‌ زدن درباره طبقه بزرگی از ملت تأسف خورد».
یک خاطره در جواب آقای خاطره‌باز
در میان واکنش‌های اعتراضی به اظهارات توهین‌آمیز هاشمی‌رفسنجانی، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطره‌ای از حضرت امام خمینی(ره) درباره تکریم مردم مستضعف و روستایی نقل کرد. حبیبی در بیان این خاطره گفت: در جلسه‌ای بعد از واقعه هفتم تیر یا هشتم شهریور به‌اتفاق هیأت دولت و استانداران خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم که در آن جلسه بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند این حادثه بزرگی است اما شما مسؤولان موظف هستید برای جبران این خسارت‌هایی که به انقلاب وارد می‌شود به مردم پابرهنه و زاغه‌نشین خدمت کنید. من دقیقاً به خاطر دارم که امام در حمایت از زاغه‌نشینان تأکید کردند چرا که این افراد را پشتیبان واقعی انقلاب می‌دانستند. بنابراین سفارش امام برای حفظ حرمت مستضعفین کم‌درآمد و فقرا یک توصیه دائمی بود که اگر آقای هاشمی چنین حرفی را گفته باشد، جای تعجب و بیشتر از آن تأسف دارد. اما نکته قابل توجه درباره کمپین #من یک روستایی هستم، پیوستن همولایتی‌های آقای هاشمی به این کمپین بود. هاشمی متعلق به منطقه بهرمان، از توابع نوق وابسته به شهرستان رفسنجان در استان کرمان است. پس از اظهارات توهین‌آمیز او به روستاییان، برخی خبرنگاران در این منطقه حاضر شدند تا نظر مردم را درباره او جویا شوند. یکی از اهالی بهرمان در این‌باره می‌گوید: در قدیم این منطقه هیچ امکاناتی نداشت، مردم باید 60 کیلومتر می‌رفتند تا بنزین تهیه کنند. فقر و نداری در این روستا موج می‌زد اما زمان جنگ مردم این منطقه خیلی کمک به جبهه‌ها کردند و زنان این منطقه هم پشت جبهه‌ها دوشادوش مردان تلاش کردند. هاشمی بچه همین منطقه است و یک روستایی بود که هیچ چیز نداشت. من افتخار می‌کنم روستایی هستم و امروز در زندگی موفق هستم. کسی حق ندارد به روستاییان توهین کند، حتی اگر هاشمی باشد. هاشمی خودش روستایی بوده و خیلی از بزرگان کشور هم روستایی بودند اگر اینگونه باشد، محبوبیتی بین ما ندارد.  حجت‌الاسلام حسین رضاپور، امام جمعه شهر صفاییه رفسنجان هم در این‌باره اظهار داشت: روستاییان همانند شهری‌ها برای ایجاد و برقراری نظام جمهوری اسلامی نقش داشتند. اگر آمار شهدا، ایثارگران و جانبازان کشور را بگیرند، می‌بینیم بیشتر این آمار از روستاییان است؛ از طرفی شخصیت‌های مهم کشوری از جمله همین هاشمی‌رفسنجانی روستایی هستند.  امام جمعه شهر صفاییه ادامه داد: آن زمان هاشمی در روستایی زندگی می‌کرد که حتی مدرسه هم نداشت و با چهارپا باید 12 کیلومتری شهر صفاییه را طی می‌کرد که پرونده‌اش هم هنوز هست. مدتی است هاشمی یک حرفی می‌زند و بعد آن را تکذیب می‌کند، هاشمی که به روستاییان توهین کرده، بهتر است این بار هم یا تکذیب کند یا عذرخواهی کند، چون اگر به روستایی توهین کند، این توهین اول به خودش برمی‌گردد، چون خودش هم روستایی است.




      

کی از مکان های فرهنگی ایران که این روزها تحت شعاع این واژه قرارگرفته است آرایشگاه ها هستند که می توانند نقش یک وزارت ارشاد کوچک را ایفا کنند چرا که فرد 45 دقیقه تا 2 ساعت وقت خود را در مکانی خاص طی می کند که می تواند منبع تولید فرهنگ ایرانی باشد اما این روز ها آرایشگاه ها تبدیل به نمایشگاه های مد غربی شده اند و اگر حال موی جوان ایرانی را بپرسی می بینی که اصلا خوب نیست و در غفلت مسئولین، این نهاد های فرهنگی کوچک کشور در جبهه دشمن گام بر می دارند و گاهی آلمانی و گاهی انگلیسی می شوند و گاهی هم روی صورت و چشم آنها را می پوشاند! گاهی هوای جرج کلونی دارند و گاهی هم هوس می کنند جوجه تیغی شوند …

 

موهای جوانان ایرانی این روزها در مسیر سبک های غربی با سرعت تندی در حال تغییر وضعیت است و در چشم برهم زدنی همه از آخرین طرح‌های مُدیست‌های معروف پاریس یا نیویورک اطلاع پیدا کرده و پیروی می‌کنند که این را مدیون شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و رسانه‌هایی هستیم که در زمانی کوتاه در غفلت مسئولین فرهنگی کشور این مدها بر روی جلد روزنامه ها، مجلات و مدل مو و ریش خوانندگان و بازیگران خودنمایی می کند.با این وجود تنها مدل مو نیست که این روزها خودنمایی می کند و شتاب گرفته بلکه اگر گذری در خیابان های شهر داشته باشیم تشخیص زن و مرد را تنها از روی شال و روسری می شود فهمید.

 

 

 

«مد» شاید در بعضی موارد و زمان‌ها، انسان مدرن را از تکرار و دل‌زدگی بیرون آورد اما در ذات خود این پتانسیل را نیز دارد که در مواقعی که صاحبان سرمایه و قدرت نیاز به تغییر سبک زندگی ما در جهت اهداف خود احساس کنند، از این پتانسیل بدون اینکه محسوس باشد، به خوبی استفاده می‌کنند و این وظیفه و رسالت بر گردن رسانه‌های متعهد و مسئولین فرهنگی است که در بزنگاه، با آگاه‌سازی و هشدار به مردم و مسئولین، جلوی حرکت خزنده و بدون سر و صدای اینگونه عملیات‌های فرهنگی را بگیرند نه اینکه خود اولین گام در راستای پوشاندن فرهنگ غربی بر جامه جوان ایرانی باشند.

 

 

 

هر کس هر رفتاری که دوست دارد را نمی تواند در بستر فرهنگ جامعه انجام دهد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با یکی از رسانه ها با اشاره به رواج این مدل مو در سیمای جوانان ایرانی، اظهار کرد: جامعه ایرانی در کنار سایر جوامع بین المللی به بستر برخی فعالیت های اجتماعی با برچسب فرهنگ غربی ترویجی تبدیل شده است.

وی مدهای غربی در حوزه پوشش و آرایش جوانان ایرانی را شاخه ای از تهاجم فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: استکبار جهانی با خروج از میدان نبرد نظامی و تجهیز در جبهه جنگ نرم با تزریق فرهنگ پوچ و ضد ارزشی غرب به جامعه ایران دنبال تخریب ماهیت فرهنگی ایران اسلامی است.

پژمان فر در ادامه این مطلب افزود: هر کس هر رفتاری که دوست دارد را نمی تواند در بستر فرهنگ جامعه انجام دهد زیرا این رفتار ها با بهره گیری از نمادها و پوشش های غربی در جامعه با کاربرد های خاص جنبه منفی ترویج فرهنگ غرب و دوری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را دارد.

مدهای غربی هزینه اجتماعی بر دوش دولت تدبیر و امید دارد

پژمانفر با تأکید بر اینکه مد هایی مانند «ریش داعشی» بی شک جنبه سیاسی دارد، اضافه کرد: این مدل های غربی خواسته یا نا خواسته از سوی قشر جوان در جامعه ایجاد شبهه می کند و اینگونه مسائل جامعه اسلامی را زیر سوال خواهد برد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه با انتقاد از عملکرد دستگاه های ذیربط و متولیان امور فرهنگی، اظهار کرد: این دستگاه ها باید دقت و نظارت و کنترل خود را بیشتر کنند زیرا اینگونه مد ها بر دوش نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید هزینه های اجتماعی به همراه دارد.

 




      

افسران - بدون شرح




      

افسران - به خدا پناه می برم از برخورد دولت ...




      
<      1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...