سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افسران - تصویر نوشته های مذهبی




      

افسران - آنان که میسوزند، طوبی لهم ...




      

این خواننده زن که 71 سال سن دارد، کار خوانندگی را قبل از انقلاب و در جشن‌های مدرسه آغاز کرد و  نخستین اجرای تلویزیونی وی زیر نظر اساتید مختلف موسیقی، در سال 1347 برگزار شد.این در حالی است که وی فعالیت رسمی خوانندگی را قبل از انقلاب ودر سال 1348 آغاز کرد و تا زمان انقلاب در عرصه موسیقی خوانندگی فعالیت مستمر داشت.

بیوگرافی این خواننده زن، نشان می دهد که وی قبل از انقلاب روزهای شلوغی را در عرصه موسیقی آن زمان گذرانده است.قطع فعالیت رسمی وی بعد از انقلاب، با روی کار آمدن دولت اصلاحات متوقف شد و وی موفق شد در سال 78 کنسرتی مخصوص زنان اجرا کند اما نکته قابل تامل در مجوز جدیدی که وی از وزارت ارشاد فعلی دریافت کرده است این است که در این مجوز مشخص نشده است که این کنسرت مخصوص بانوان است و یا اینکه حضور زن و مرد در آن آزاد است.

اخیرا در حالی که بحث لغو کنسرت هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن مجوز می دهد اما به دلیل رعایت نشدن حداقل شئونات اسلامی، توسط نیروی انتظامی لغو  می شود، حسابی داغ شده است، این اقدام تامل برانگیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان از عزم جدی این وزارت خانه به منظور عادی سازی خوانندگی زن و تک خوانی زنان در کشور دارد.

هنوز چند ماه از آغاز به کار وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم با ریاست علی جنتی نگذشته بود که بحث هایی نظیر آزاد شدن تک خوانی زن در کنسرت ها، آزاد سازی فیس بوک، صدور  مجوز های بحث برانگیز از جمله، دفن سگ های زرد در تهران! و همچنین مجوز ورود افراد ضد انقلاب و مسئله دار به کشور، ثابت کرد که این وزارت خانه یکی از پرحاشیه ترین وزارت خانه های دولت یازدهم خواهد بود.

با گذشت زمان این امر محقق شد و تلاش خاموش و بعضا روشن این وزارت خانه به منظور صدور مجوز برای فیلم های سینمایی مسئله دار و کنسرت های مسئله دارتر، عیان شد.

به نظر می رسد در پشت پرده این اقدامات پازلی وجود دارد که قصد دارد، ابتدا با طرح بحث و بعد با محک زدن آن بحث در جامعه و در نهایت تکمبل پازل و عادی سازی آن در جامعه به اهداف اصلی خود برسد.

این روزها بحث وزارت ارشاد، از کنسرت و محتوای آن گذشته است و دغدغه جدید، کنسرت زنان و اجرای صحنه ای آن است.این در حالی است که در چند ماه اخیر تعداد این اجراها افزایش یافته است.

اکنون باید از وزیر ارشاد پرسید، که با توجه به مخالفت عمومی جامعه و مراجع عظام با چنین قبح شکنی هایی، چه اصراری به برگزاری چنین اجراهایی است که مجوز شما را یدک می کشد؟ چه اهدافی پشت پرده مجوز اجراهای این چنینی قرار دارد؟ آیا جامعه اسلامی توان هضم خوانندگی مجوز دار زن و اجرای صحنه ای آن ولو برای بانوان را دارد؟ سوالاتی که پاسخ آن می تواند به افکار عمومی کمک کند





      

 

در متن نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد خطاب به علیخانی آمده است:

 

خداوند امر به معروف را برای صلاح عموم جامعه واجب ساخت. (حضرت فاطمه سلام الله علیها)]خطبه فدکیه

[

جناب آقای علیخانی

سلام علیکم

 

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه مبارک و خداقوت از جهت به تصویر نشاندن دوباره برنامه ی ماه عسل.عرضی صمیمانه با شما داریم ان شاالله که عنایت بفرمایید.

 

اکثر ملت شریف ایران شما را با برنامه ی معنوی ماه عسل شناختند. برنامه ای که هدفش امر به معروف  و ترویج اخلاقیات در قاب صداو سیما و در قالب مودبانه بود ان شا الله که هست. برنامه شما با ترسیم یک تجربه از زندگی یکی از هموطنان به مخاطبش می آموخت که چگونه می‌توان انسانیت را در سختی، خوشی و حتی در لحظاتی که آن را امتحان الهی می‌دانیم به ورطه‌ی عمل رساند.

و اینکه بهترین راه خدایی و انسانی زیستن چگونه است؟!

 

این هدف شما بسیار مورد پسند دلسوزان عرصه‌ی فرهنگ جامعه بود و در واقع مصداق این پیام امام راحل در حوزه کارکرد رسانه بود، آنجا که آن پیر فرزانه فرمودند: تمام رسانه ها مربی یک کشور هستند باید تربیت کنند کشور را، افراد یک کشور را و باید خدمت کنند به ملت؛ لذا امام خمینی(ره) صداو سیما را دانشگاهی تلقی می‌کنند که باید شاگردانش را که مخاطبین آن هستند به سمت ارزشها و آرمانهای مورد توجه اسلام عزیز سوق دهد.

 

جناب علیخانی!

 

مهمانان شما همیشه از دل یک ملت نجیب که اندک تجربه شان هم درسی بزرگ بود بیرون می آمدند.

ماه عسل را ما با عموحسن های با غیرت... احسان و سولمازهایی که درس وفاداری به زوج های جوان می‌دهند. بانو اعلایی که اعماق چاه را با ذکر خدا سپری کرد... می‌شناسم.

 

اما...

 

در یازدهمین شب از ماه مبارک امسال مهمانی دعوت کردید که از جنس برنامه شما نبود؛ یک مدلینگ عروس که بهتر است بیش از این به اوصاف این حرفه نپردازیم. در برنامه ی شما جایگاهی نداشت.

 

تجربه اش راه گشا بود؟ارزشها و هنجارهایمان را تقویت کرد؟حرفهایش دست کسی را گرفت؟با سفره ی افطار و لحظه ی مناجات ملت مومن ما سنخیتی داشت؟چه بسا رفتار دور از شأن این بانو تبلیغی برای موجه نشان دادن این حرفه هاییست که با روح نجابت جامعه ی ما ناسازگار است و باز هم فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مان در بغض غربت فرو رفت.

 

در حالیکه امروز ارزشها و راه ما همان ارزشها و راهی است که انقلاب مان را به ثمر رساند؛ انقلابی که با دست بانوان عفیفی که در میدان ژاله سال 57 چادر سیاهشان به خونشان آغشته گشت، تا امروز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اسلام ناب محمدی اشاعه یابد، که البته این ظرفیت امروز در دستان شماست.

 

اگر بدنبال مشاغل سخت هستید به شما معرفی می‌کنیم معدن چیانی که در اعماق زمین روزه دارند با یاد خدا و به جهت رضایت او و به امید روزی حلال و البته گمنام...

 

در حالیکه شغل آن خانم نه تنها سخت نیست بلکه به گونه ای تفریح محسوب می‌شود... با دعوت از ایشان بدنبال اثبات چه مطلبی بودید؟

 

جناب علیخانی سالهاست خوشنامی برنامه ماه عسل کام روزه داران را در لحظات ملکوتی افطار شیرین می‌کند؛ اما امسال موجبات تعجب و تاسف از برنامه ای مردمی که زمینه ساز رشد و تعالی فکری و اخلاقی بود؛ فراهم آورده است.

 

حال امید این داریم که این راه صحیح که در پیش گرفته بودید را از انحرافات بزدایید تا ان شاالله بیش از پیش شاهد ثمره آن باشیم.

 




      

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند.

 

ظریف همچنین گفت که تعامل با 6 کشور تصمیمی استراتژیک بود که ایران اتخاذ کرد و این روند رو به پایان است. وی توضیح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتی وقتی که بسیار خسته بود حفظ کند و در صورتی که این موضوع تا این حد برای کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وی واکنش دیگری داشته باشد.

 

وزیر خارجه ایران درباره خطوط قرمزی که «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و اینکه این خطوط قرمز می‌تواند دستیابی به توافق را غیر ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکید بر مواضعی هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کردیم.»

 

ظریف در توضیح این مورد گفت: «نخستین روز مذاکرات،  درپیامی که در توییتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسی از من و تیم گذاشته شد و در این پیام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را  قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن می دانم.» و من در پاسخ به این نوشته با علامت لبخند نوشتم که این عکس در نطنز به همراه تیم گرفته شده است و حمایت رهبری برای تیم ما بسیار مهم است.»

 

وی درباره «جان کری» همتای آمریکایی خود هم گفت: «جان آدم معقولی است و او می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.»




      
<      1   2   3      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ اگر من ...